Samochodowiec Future Way, pierwszy z dwóch zaprojektowanych przez Knud E. Hansen dwupaliwowych (LNG) PCTC dla Wallenius Marine, został przekazany przez stocznię CIMC Raffles w Chinach. PCTC o ładowności 6500 CEU zostanie długoterminowo wyczarterowany Grupie VW, a za kilka miesięcy dołączy do niego siostrzany statek Way Forward.
Stępka Future Way została położona 1 listopada 2022 roku w stoczni Longkou grupy CIMC Raffles.
Statki o długości 199,95 m i szerokości 37,0 m są napędzane dwupaliwowym silnikiem głównym MAN B&W o mocy 12 820 kW i mają aerodynamicznie zoptymalizowany dziób, który zmniejsza opór wiatru. Statki mają również centralny układ ramp wewnętrznych dla wydajnej obsługi ładunków i poprawy wysokości siłowni.
Statki projektu Sleipner są wyczarterowane na conajmniej 10 lat firmie Volkswagen Konzernlogistik GmbH & Co. OHG.
PBS
Fot.: CIMC Raffles