Firma projektowo-konsultingowa Deltamarin została wybrana w ostatnich miesiącach ostatnio do realizacji kilku kontraktów na projektowanie statków typu Pure Car and Truck Carrier (PCTC).
Podkreśla to zaufanie branży do Deltamarin w zakresie dostarczania innowacyjnych i przyszłościowych rozwiązań dla globalnego rynku PCTC - czytamy w oficjalnym komunikacie firmy.
Statki PCTC odgrywają kluczową rolę w transporcie pojazdów gotowtch przez oceany świata. Te wyspecjalizowane statki zostały zaprojektowane w celu optymalizacji transportu samochodów, ciężarówek i innych ładunków tocznych.
Wykorzystując bogate doświadczenie i wiedzę specjalistyczną, Deltamarin ściśle współpracuje z przedsiębiorstwami żeglugowymi w celu opracowania najnowocześniejszych statków PCTC, które są dostosowane do zmieniających się wymagań różnych armatorów.
Największy chiński producent samochodów elektrycznych BYD Auto zamówił cztery samochodowce PCTC o ładowności po 9200 CEU (car equivalent unit) w stoczni China Merchants Industry w oparciu o projekt koncepcyjny opracowany przez Deltamarin. Dalszy zakres projektu Deltamarin dla stoczni obejmuje pełny projekt wstępny i szczegółowy projekt techniczny statków.
Statki będą zasilane LNG i zostały zaprojektowane specjalnie zgodnie z potrzebami BYD. Dostawa pierwszego statku planowana jest na rok 2025.
Sallaum Lines z siedzibą w Szwajcarii, międzynarodowa firma zajmująca się transportem oceanicznym, specjalizująca się w globalnych przewozach ładunków tocznych (ro-ro), zamówiła w stoczni China Merchants Jinling Shipyard (Nanjing) statki (plus dwa w opcji) o ładowności po 7400 CEU.
Projekt koncepcyjny tych statków, zasilanych LNG, został wykonany przez Deltamarin wiosną 2023 roku. Deltamarin będzie kontynuować prace nad wstępnym i szczegółowym projektem technicznym projektem statków, które mają być dostarczane od 2026 roku.
Armator China Merchants Energy Shipping (CMES) zamówił dwa statki (+4 w opcji) o ładowności po 9300 CEU z napędem na metanol w stoczni China Merchants Heavy Industry (Jiangsu).
Również w tym przypadku koncepcja została opracowana dla armatora przez Deltamarin, a dalsze prace projektowe dla stoczni obejmują pełny projekt wstępny i szczegółowy projekt techniczny statków. Pierwszy statek dla CMES zostanie przekazany przez stocznię w 2026 roku.
Projekt wstępny dla wszystkich wymienionych projektów jest już w toku w biurach projektowych Deltamarin w Chinach, Finlandii i w Polsce. Większość prac projektowych zostanie wykonana w 2023 i 2024 roku.
Janne Uotila, dyrektor generalny Deltamarin, mówi:
"Branża samochodowców przeżywa bardzo interesujące czasy, ponieważ zarówno rynek, jak i wymagania środowiskowe dotyczące transportu samochodów szybko się zmieniają. Dzięki tym nowym zamówieniom pracujemy teraz z projektami PCTC z napędem na prawie wszystkie rodzaje paliw alternatywnych. Jesteśmy dumni z zaufania, jakim armatorzy i stocznie obdarzyli Deltamarin w zakresie dostosowywania i optymalizacji statków dla różnych przyszłych szlaków żeglugowych".
rel (Deltamarin)