Burty Salish Heron, promu pasażersko-samochodowego budowanego w stoczni Remontowa Shipbuilding SA w Gdańsku dla BC Ferries, zostaną przyozdobione kolorowymi czaplami autorstwa Maynard Johnny Jr. – czytamy w komunikacie armatora.
Pracę wyłoniono spośród 36 zgłoszeń nadesłanych przez rdzennych artystów. Za kryterium wyboru uznano m.in. styl i zdolność wyrażenia nazwy statku poprzez dzieło sztuki przy jednoczesnym, efektywnym wykorzystaniu dostępnej powierzchni statku.
Czytaj także:
Przedstawienie czapli, imiennika promu Salish Heron (ang. czapla) jest "krokiem w kierunku podniesienia świadomości na temat historii Kanady i jej rdzennych mieszkańców" - powiedział autor projektu w poniedziałek, podczas ceremonii w siedzibie BC Ferries.
Czaple i moja rodzina zamieszkiwaliśmy niegdyś obszar znany obecnie jako miasto Chemainus - powiedział Maynard Johnny Jr. - Te majestatyczne ptaki wskazywały kiedyś ludziom miejsca obfite w ryby. Stworzyłem więc czaplę, używając tradycyjnego wzornictwa z nowoczesnymi barwami, które stały się moim znakiem rozpoznawczym. Projekt wyróżnia długi dziób, długą szyję wielkiej błękitnej czapli, a także skrzydła, pióra ogona i szpon. Chciałem, aby Salish Heron był fascynujący dla widza – dodał.
Maynard Johnny Jr. rozpoczął swoją karierę już jako nastolatek i od tamtej pory czasu kontynuuje swój samodzielny rozwój artystyczny. Jego prace można zobaczyć w filmie "Say it Ain't So" i "Grey's Anatomy" - znanym, amerykańskim serialu telewizyjnym przedstawiającym perypetie chirurgów.
Przypomnijmy, że budowa czwartego promu klasy „Salish” dla największego przewoźnika promowego w Ameryce Północnej realizowana jest na mocy kontraktu podpisanego 1 listopada 2019 roku. Umowę uprawomocniono 20 grudnia 2019 r., na początku lutego 2020 roku odbyło się palenie pierwszych blach, a w grudniu wodowanie.
W 2022 roku Salish Heron zastąpi prom Mayne Queen i będzie obsługiwać, wspólnie z Queen of Cumberland linię Swartz Bay - Southern Gulf Islands w prowincji Kolumbia Brytyjska w zachodniej Kanadzie. Jego portem macierzystym będzie Victoria.
Czytaj także:
Dodajmy, że Remontowa Shipbulding SA przekazała w latach 2016-2017 jednostki: Salish Orca, Salish Eagle i Salish Raven. Były to pierwsze promy we flocie BC Ferries z napędem na LNG i jedne z pierwszych z tego typu paliwem w Ameryce Północnej. Dzięki innowacyjnemu napędowi statki te emitują do 25 proc. dwutlenku węgla, ponad 85 proc. tlenków siarki, 50 proc. tlenków azotu i 99 proc. cząstek stałych mniej w porównaniu do napędu opartego na konwencjonalnym paliwie żeglugowym.
To jedne z najbardziej innowacyjnych promów na świecie w tej klasie, w całości zaprojektowane przez biuro Remontowa Marine Design & Consulting i zbudowane z licznym udziałem firm z grupy Remontowa Holding. Promy te mogą być bunkrowane bezpośrednio z kołowej autocysterny LNG, która w tym celu wjeżdża na zamknięty pokład wewnętrzny statku, co umożliwia wykonywanie tej operacji na przystaniach nieposiadających lądowej infrastruktury do magazynowania i bunkrowania błękitnym paliwem.
AL, rel (BC Ferries)
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.