MSR Gryfia dokonała przeholowania doku pływającego z zakładu w Świnoujściu do Szczecina.
W ramach przyjętego w 2020 roku przez Morską Stocznię Remontową "Gryfia" SA Planu Modernizacji stoczni zakładającego, między innymi koncentrację produkcji w jednej lokalizacji, w dniu 11 maja 2021 roku odbyła się operacja przeholunku doku MSR-2 (szerzej znajego jako dok nr 7) ze Świnoujścia do Szczecina.
Ten największy z doków w zakładzie w Świnoujściu jest obecnie najmniejszym z użytkowanych doków w zakładzie w Szczecinie.
Dok został posadowiony w Basenie Brdowskim w bezpośrednim sąsiedztwie doku nr 3 nad odtworzoną specjalnie w tym celu głębią dokową. Po uzyskaniu niezbędnych zgód i pomiarów w dniu 21 maja odbyło się pierwsze komercyjne dokowanie. Jednostka Sardius armatora holenderskiego zainaugurowała użytkowanie doku w jego nowej lokalizacji.
rel (MSR Gryfia)
Fot.: MSR Gryfia
Szczecińscy politycy, naukowcy i eksperci od zawsze bronili się przed "niezdrową" konkurencją (tak ją oficjalnie nazywano) ze strony Świnoujścia, co było szczególnie widoczne w trakcie dyskusji dotyczącej samodzielności świnoujskiego portu (1996-2002), czy też gdy decydowano o lokalizacji terminala kontenerowego na 150 tys. TEU . W 2004 po podpisaniu porozumienia o linii promowej do Kłajpedy agitowano za budową terminala promowego w Szczecinie. Tylko w tym przypadku zwyciężył rozsądek.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.