H-13 Przemko to ostatni z serii sześciu holowników projektu B860 budowanych w stoczni Remontowa Shipbuilding SA dla Marynarki Wojennej RP. W poniedziałek, 26 kwietnia rozpoczęły się próby morskie jednostki, po których nastąpi przekazanie Zamawiającemu.
Podczas trwających kilka dni testów morskich SAT (ang. Sea Acceptance Test) zostaną sprawdzone systemy i urządzenia okrętowe jednostki, wynikające z umowy oraz wymogów klasyfikatora jakim jest Polski Rejestr Statków, w szczególności systemy łączności oraz systemy napędowe i manewrowe wraz z uciągiem na palu.
W maju jednostka ma przejść próby zdawczo-odbiorcze.
Po zakończeniu wszystkich formalności, w drugiej połowie maja br. H-13 Przemko wejdzie w skład 12. Dywizjonu Trałowców i razem z H-11 Bolko oraz H-12 Semko będzie pełnił służbę w świnoujskiej 8. Flotylli Obrony Wybrzeża.
H-13 Przemko jest ostatnim z serii sześciu holowników budowanych dla Marynarki Wojennej RP na mocy kontraktu podpisanego z Inspektoratem Uzbrojenia w czerwcu 2017 roku. Pięć jednostek pomocniczych z zakontraktowanych sześciu – H-12 Semko, H-11 Bolko, H-1 Gniewko, H-2 Mieszko i H-3 Leszko zostały już przekazane Zamawiającemu.
Holowniki projektu B860 przeznaczone są zarówno do wykonywania zadań wsparcia logistycznego na morzu i w portach, jak również do działań związanych z ewakuacją techniczną, wsparciem akcji ratowniczych, transportu osób i zaopatrzenia, neutralizacji zanieczyszczeń oraz podejmowania z wody materiałów niebezpiecznych. Klasa lodowa holowników pozwoli na ich eksploatację w ciężkich warunkach lodowych w asyście lodołamaczy. Jednostki posiadają możliwość transportu na pokładzie otwartym ładunków drobnicowych o łącznej masie do 4,0 t. Do prac holowniczych jednostka jest wyposażona w windy holownicze o uciągu do 35 t.
AL
Fot.: Sławomir Lewandowski, Marcin Koszałka / PORTALMORSKI.PL
Poza tym, ci którzy je zbudowali mogą czuć się Elitą , która nie bierze zasiłków a coś pożytecznego robi ...
To są obecnie prawdziwi 'patrioci' a nie lizusy , którzy noszą koszyk z jajkami za prezesem ...
Tylko Remontowa nie dała się ogłupić politykom .
Chwała i szacunek dla jej załogi ...
Na poważnie teraz moze już czas postawic marynarke z kolan bo to jest troszke wstyd.
Holowniki mamy klasy swiatowej a reszta poza paroma wyjątkami to eksponaty muzealne.
Moze wpadną na pomysl że do służby wroci ORP Blyskawica.
Teraz nasza jedynie sluszna partia, która monopolizuje nasze myśli , ekonomię i sprawy obronne jakoś oślepła...
Branża jest obsiadła w dużej mierze przez historyków, politologów, etnologów , którzy nie mają pojęcia o podstawach ekonomii a co dopiero o zarządzaniu złożonymi przedsięwzięciach jak budowa statków. Co jednak najgorsze nie potrafią się niczego uczyć ...
Dlatego zostaje chyba tylko lobbowanie aby polityczny trzon kadry państwowych stoczni i podał się honorowo do dymisji (uciekinierzy z byłego MGMIŻS powinny dać tu przykład ... ) Polski nie stać na wasze eksperymenty.
Będą pewnie dalsze straty i płacz ale statystycznie zwiększymy wielokrotnie szansę, że w nowym otwarciu w którejś stoczni taki drugi Soyka się Polsce trafi. Dla POLSKI zdolności techniczne i obronne przemysłu okrętowego zostały już tylko w Remontowej...
Pozdrowienia dla Remontowej, niech nad nią duch Soyki czuwa...
Takie minusy ma obecnie mój komentarz o oczyszczaniu kluczowych struktur rządowych.
Albo więc naród mamy głupi i nie zasługuje na to morskie bogactwo jakie daje nam wybrzeże albo rządzi nami już nie rząd tylko mafia, która chce kontrolować nie tylko życie ale i myśli bo można zauważyć że artykuły są okresowo kontrolowane przez farmę rządowych cenzorów. Jak komentarz dotyczy dorobku obecnej władzy , i jeśli nie są to peany od razu serie minusów po 5 albo 10 w jednej minucie a w komentarzu pod nim kontra, że to i tak wina Tuska.....
Tragedia Polskiego przemysłu stoczniowego jest podwójna Złogi od czasu do czasu po cichu się usuwa....
A obecny rząd co ? - osoby dawno skompromitowane nie tylko nie usuwa, ale cały czas promuje i daje im działać ....
No ale taką mamy Polskę ....
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.