W środę, 10 marca do służby w Dywizjonie Okrętów Wsparcia należącego do 3. Flotylli Okrętów im. kmdr. Bolesława Szymona Romanowskiego wcielono H-3 Leszko. To piąty z serii sześciu holowników zamówionych przez polską Marynarkę Wojenną w stoczni Remontowa Shipbuilding z grupy Remontowa Holding.
W dzisiejszej uroczystości w Porcie Wojennym Gdynia, która ze względu na obowiązujący stan pandemii koronawirusa miała ograniczony charakter, uczestniczyli: dowódca 3. Flotylli Okrętów, dowódcy dywizjonów, Matka Chrzestna, przedstawiciele stoczni Remontowa Shipbuilding SA: Marcin Ryngwelski - Prezes Zarządu i Dariusz Jaguszewski - Członek Zarządu oraz załoga holownika.
Poświęcenia bandery dokonał dziekan Marynarki Wojennej ks. kmdr Zbigniew Rećko.
Gratuluję Matce Chrzestnej, Załodze, a przede wszystkim 3. Flotylli Okrętów, która w przeddzień 50. rocznicy Utworzenia Flotylli otrzymała komplet trzech zamówionych jednostek wielozadaniowych: H-1 Gniewko, H-2 Mieszko i H-3 Leszko. Jako polscy inżynierowie bardzo się cieszymy, że na kolejnym okręcie powiewa polska bandera. Dziękuję Marynarce Wojennej za zaufanie i współpracę, i mam nadzieję, że to dopiero początek modernizacji Morskich Sił Zbrojnych, a załodze życzę stopy wody pod kilem - mówił Marcin Ryngwelski, prezes stoczni Remontowa Shipbuilding SA.
Holowniki dla Marynarki Wojennej RP budowane są na mocy kontraktu podpisanego z Inspektoratem Uzbrojenia w czerwcu 2017 roku. Pięć jednostek pomocniczych z zakontraktowanych sześciu – H-12 Semko, H-11 Bolko, H-1 Gniewko, H-2 Mieszko i wyżej wspomniany H-3 Leszko zostały już przekazane Zamawiającemu, a w grudniu ubiegłego roku odbyło się uroczyste wodowanie ostatniego holownika – H-13 Przemko.
Na początku kwietnia zaplanowane są próby morskie SAT tej jednostki (ang. Sea Acceptance Test), a na przełomie kwietnia i maja nastąpi przekazanie holownika Zamawiającemu.
AL
Fot.: kpt. mar. Anna Sech, st. chor. szt. mar. Piotr Leoniak; Remontowa Shipbuilding SA
Smutniejsze jest to, że w życiu nie będą holowały nic poważnego, ponieważ nawet jednostki złomowane holują cywilne jednostki...
Po trzecie Panowie wojacy nie potrafią obsłużyć takiego sprzętu...po czwarte z wciągarek skorzystają jedynie do holowania tarczy treningowej.
Ale klient nasz Pan...
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.