Stocznie, Statki

Świnoujska stocznia "Gryfia” (MSR Gryfia) przed świętami zwolniła ponad 200 pracowników, a działający pół wieku zakład idzie pod młotek - podaje czwartkowa "Gazeta Wyborcza".

Państwowa Morska Stocznia Remontowa "Gryfia" miała dwa zakłady - w Szczecinie i Świnoujściu. Przed świętami ponad 200 pracowników świnoujskiej "Gryfii" straciło pracę. "Ludzi wyrzuca się w czasie pandemii, a 65 proc. z nich jest po pięćdziesiątce i nie znajdzie na wyspie pracy, bo tu jej nie ma" - cytuje "GW" Bartłomieja Szmyta, przewodniczącego "Solidarności" w stoczni. Istniejąca na wyspie Uznam od 50 lat państwowa stocznia (założona przez szczecińską "Gryfię" jako jej oddział - red.) zniknie, a jej nieruchomości pójdą pod młotek.

"Likwidacja świnoujskiej stoczni to decyzja polityczna, a nie ekonomiczna" - cytuje "GW" Rafała Zahorskiego, pełnomocnika marszałka woj. zachodniopomorskiego ds. gospodarki morskiej. Zahorski uważa, że PiS poświęca świnoujską stocznię, aby zbudować nowy dok dla szczecińskiej "Gryfii", gdzie ma powstać prom dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej.

Fot.: MSR Gryfia; Piotr B. Stareńczak

 

MSR Gryfia w Szczecinie
MSR Gryfia w Szczecinie
 
+30 sorry
panie "expert", czy mam przez to rozumieć, że "Gryfia" będzie na tym doku budowała promy dla PŻB???? Kogoś tu chyba pooje....o. PS> Przykre to, że zarówno PO jak i PIS posiłkuje się opiniami "expertów" na podobnym (czytaj "dennym") poziomie.
07 styczeń 2021 : 10:49 gxc | Zgłoś
+24 Nie no
Taki to wlasnie ekspert - sam sie takim nazwal a tak naprawde facet nie jest zadnym ekspertem, pracuje na pozycjach panstwowych (doradca gminy Dobra, gminy, ktora nie ma dostepu do morza) i gada te swoje farmazony. Na jego stronie linkedin widac, ze z przemyslem stoczniowym to on za duzo nie mial do czynienia. jakies szkoly bankowe, zarzadznia i inne takie produkty 3RP. agencje celne, logistyka - a nie przemysl okretowy. On sie na tym po prostu nie zna - a promuje sie na eksperta.
07 styczeń 2021 : 12:49 Dziaders | Zgłoś
+18 Zahorski - kim jest
Ja sobie jeszcze spojrzalem do internetu - pan Zahorski nie ma i nigdy nie mial nic wspolnego z przemyslem okretowym. W sensie projektowania, budowy statkow. On jest po szkole inzynierem nawigacji, oraz zrobil studia magisterskie na jakiejs Zachodniopomorskiej Wyzszej Szkole Zarzadzania, to jedna z tych szkol, co powstaly po upadku PRL i ksztalci nam w Polsce tabuny magistrow do zarzadzania i ekonomii - tabuny takich mamy. Nastepnie pracowal w roznych miejscach, jako marynarz, w spedycji, imporcie/eksporcie tego czy tamtego, agencji rekrutacyjnej - ale nigdy nie pracowal ani w stoczni, ani w zadnym biurze projektowym. Teraz sam siebie promuje jako eksperta od tematow stoczniowych - gdyz gazeta wyborcza potrzebuje takiego kogos, krzykliwego, halasliwego krytyka tej a nie innej wladzy. Zaden z niego ekspert od stoczni, nie ma sie co wiec dziwic, ze rozglaszal, ze kadluby kleja na papier, oraz ze Gryfia ma budowac prom. On po prostu nie ma o tym pojecia.
07 styczeń 2021 : 18:45 Dziaders | Zgłoś
-10 gxc - expert od rozumienia tego co czyta
Szanowny gxc. Najpierw zadajesz pytanie pod postawioną wcześniej przez siebie tezę, a potem dobudowujesz resztę. Masz wyraźne problemy z rozumieniem tego co czytasz, dlatego "expercie" wróć do żródłowego tekstu i wskaż miejsce, w ktorym Zahorski twierdzi, iż nowy prom ma być budowany w nowym doku ? Posłużę się cytatem - "Zahorski uważa, że PiS poświęca świnoujską stocznię, aby zbudować nowy dok dla szczecińskiej "Gryfii", gdzie ma powstać prom dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej." Gdzie zdaniem Zahorskiego ma powstać nowy prom, w doku, czy w szczecińskiej Gryfii ? Twoim zdaniem w doku, a Zahorskiego i moim zdaniem w szczecińskiej Gryfii.
09 styczeń 2021 : 11:04 Jato | Zgłoś
+7 sformułowanie jest niejasne,
i sugeruje, że prom może powstawać zarówno w Gryfii, jak i w nowym doku. Dlatego proszę "experta" o doprecyzowanie. Z drugiej strony wiem, że MSR Gryfia ma od 5 lat podpisany kontrakt na budowę tego promu (ba, nawet ma położona stępkę na terenie dzierżawionym od SPP) i postępu prac nie ma. Można z tego wnioskować, że do realizacji kontraktu czegoś więcej potrzebuje, coś przeszkadza w realizacji tego zadania. Może to zdaniem "experta" brak doku, jest tym czymś? Ja się na tym nie znam, bo w przemyśle okrętowym pracuję dopiero ponad 40 lat, ale to przecież zerowe doświadczenie ....
09 styczeń 2021 : 11:12 gxc | Zgłoś
-5 gxc - expert od teorii spiskowych
Co jest drugim podmiotem w wypowiedzi Zahorskiego ? Dok, czy stocznia Gryfia ? A tego podmiotu dotyczy kolejna część jego wypowiedzi. Jest to prosta zasada obowiązująca w języku polskim.
09 styczeń 2021 : 12:31 Jato | Zgłoś
+5 więc proponuję
korepetycje ...................
09 styczeń 2021 : 14:21 gxc | Zgłoś
-7 ?!
To sobie proponuj.
09 styczeń 2021 : 16:00 Jato | Zgłoś
+6 Ja mimo, ze z gxc sie scialem bede go tu bronil
"Ekspert" Zahorski: "Zahorski uważa, że PiS poświęca świnoujską stocznię, aby zbudować nowy dok dla szczecińskiej "Gryfii", gdzie ma powstać prom dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej." Przeciez to belkot jest. Po pierwsze: czy dzieki poswieceniu stoczni w Swinoujsciu powstanie dok? Niby jakim prawem? Dok moga wybudowac niezaleznie, jesli tylko bedzie potrzebny. Zahorski tu napuszcza ludzi przeciwko Gryfii tak naprawde. Ale gdyby bylo duzo pracy to zarowno Gryfia moze miec dok, jak i Swinoujscie prace. Dok w jednej stoczni to jedno, a zamkniecie drugiej stoczni to drugie. Jasne, teraz sa skonsolidowane, ale to temat od wielu lat.
09 styczeń 2021 : 18:45 Dziaders | Zgłoś
+5 Ja mimo, ze z gxc sie scialem bede go tu bronil2
Dwa, jesli ten dok nie ma nic wspolnego z promem, to po cholere Zahorski o tym wspomina? To co gxc wyczytal to jego interpretacja, ale faktem jest to, ze Zahorski mowi, ze beda budowac dok, tam gdzie ma powstac prom. To Zahorski to łączy w całość a nie gxc. Tak naprawdę żaden prom nie powstanie, to chyba jest już oczywiste. W Szczecinie nie buduje się już statków. Jeśliby Niemcy zechcieli, to może by się budowało, ale Niemcy na razie nie chca, bo i u nich sąz tym problemy. Prom to jedna wielka wtopa - ale nie tylko pisowska, to wtopa także szczecińska. Wezcie sobie wyobrazcie taki wielki statek, ponad 200m w miejscu gdzie od lat spawa sie tylko sekcje bądź puste kadłuby dla kapci do 50m (wyporność idzie w 3 potędze jakby co).
09 styczeń 2021 : 18:52 Dziaders | Zgłoś
+4 co do wtopy,
To raczej wtopa PISu, niż szczecińskiego środowiska. To właśnie nieudolne działania polityków PISu, spowodowały ośmieszenie idei reaktywacji stoczni w Szczecinie. Te działania spowodowały także zmarnowanie entuzjazmu i chęci działania bardzo wielu osób związanych z przemysłem. To kolejne lata zmarnowane na bicie propagandowej piany, a nie na realne działania.
10 styczeń 2021 : 16:53 gxc | Zgłoś
+5 Jest na to prosta odpowiedz:
W Szczecinie moga przeciez powstac stocznie prywatne, firmy prywatne - nikt tego nie blokuje przeciez. A nie ma takich, jesliby powstala jakas, sila rzeczy moglaby dzierzawic z czasem tereny po stoczni Szczecinskiej. Zreszta teraz zdaje sie tez tak jest, ale to produkcja kadlubow. Co do PiSu - zgodze sie, ze sie wyglupili. Jak brzmii obietnica budowy promu, statku, ktorego Polska w najlepszym swoim okretowym momencie nie budowalaby bez problemu, jesli w ogole? to jak obietnica budowy promu kosmicznego. ale trzeba tez powiedziec, ze nigdzie w swiecie zachodnim nie jest tak, ze jesli wladza centralna chce cos robic, to wladza lokalna z tego szydzi. W Niemczech, w Danii, Norwegii - wszedzie wladza lokalna cieszylaby sie, ze wladza panstwowa chce cos u nich robic. Ale nie w Polsce.
10 styczeń 2021 : 17:05 Dziaders | Zgłoś
+4 znowu mylisz wątki.
1. Stocznie prywatne. Budowa od zera całej infrastruktury, czyni nieopłacalnym całe przedsięwzięcie., zaś korzystanie z istniejącego obiektu (który obecnie strzeże "pies ogrodnika" z nadania ministerstwa) nie daje szansy na rozwój i ambitniejsze projekty, bo tenże "pies" będzie chciał pożreć lwią część przychodu. Dzięki postawie śp. J. Jęczkowskiego, udało się uchronić tereny postoczniowe przed "dziką wyprzedażą" i obecnie można np. wyodrębnić 2 zakłady (Wulkan, Odra), budujące statki z w miarę logicznymi ciągami produkcyjnymi. 2. Prom udało by się zbudować, ale zgadzam się z tym, że nie obyło by się to bez dużych kłopotów., a więc i drożej niż np. w stoczniach niemieckich.
11 styczeń 2021 : 18:01 gxc | Zgłoś
+1 cz. 2
3. Nie wiem dlaczego, niemalże w przeddzień podpisania kontraktu na małe masowce zmieniono Zarząd SPP, ukręcając łeb całej umowie. Ten kontrakt, na stosunkowo proste jednostki, dał by szanse na sprawdzenie i dotarcie struktury "stoczni kompaktowej" działającej w oparciu o istniejące prywatne podmioty gospodarcze, działające obecnie na terenach SPP. Fakt, odbierał by siły które miału budować "prom". 4. Szydzenie. To nie jest szydzenie z idei reaktywacji stoczni, ale z bezsensownych działań władzy, które w efekcie, tą ideę ośmieszają.
11 styczeń 2021 : 18:01 gxc | Zgłoś
+3 dziękuję.
To prawda, że cytowana wypowiedź, to bełkot nasycony ideologiczną "nienawiścią". Osobiście nigdy nie darzyłem sympatią ani PO, ani tym bardziej PISu. Generalnie, naszym (polskim, ale chyba nie tylko) politykom, najbliższa jest własna, dobrze napełniona micha, a sprawy społeczne są traktowane jako alibi do brania z państwowej kasy maksymalnie dużych pieniędzy. Wracając do doku. ,Sprawa wygląda następująco. Wg zamierzeń rządzących (bo, nie okłamujmy się, to oni decydują o tym co dzieje się w podległych im firmach), sprzedaż świnoujskiej filii ma finansować budowę dużego doku na terenie SPP, dla Gryfii. Na forum piszą, że prawdopodobnie, kwota uzyskana za zakład w Świnoujściu wystarczy raptem na zakup materiałów do budowy, a nie zabezpieczy już pozostałych kosztów. Czy to prawda? Nie wiem, bo przez panującą pandemię nie miałem okazji rozmawiać z nikim kompetentnym, ani z SPP ani z Gryfii.
10 styczeń 2021 : 16:48 gxc | Zgłoś
+25 wizje
A gdzie jest Pan Gróbarczyk i jego wielkie wizje i zapewnienia sprzed kilku lat ??
07 styczeń 2021 : 11:03 robertpk | Zgłoś
+17 jak to gdzie?
zajmuje przecież "strategiczną" pozycję przy dobrze napełnionym "korycie", gdzie bez żadnej odpowiedzialności można pieprzyć głupoty i pozorować pracę.
07 styczeń 2021 : 11:10 gxc | Zgłoś
+3 Jak to gdzie?
Tam gdzie od 13 lat - przy żłobie. Obecnie sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
08 styczeń 2021 : 22:54 Wilq | Zgłoś
+14 Pan Zahorski to zaden ekspert
Pan Zahorski to zaden ekspert - kazdy wie, ze jego jedynym zadaniem jest walenie w ten rzad - tak go reklamuje sama gazeta wyborcza. Robi to tak, ze na caly swiat rozpropagowal "newsa", ze stoczniowcy w Szczecinie zamiast spawac kadluby kleja je na papier. I to poszlo w swiat i wszyscy sie z tego smieja. Najbrdziej traca na tym okretowcy w Szczecinie, ale jak to sie mowi "cel uswieca srodki" - wazne, zeby walic w rzad. Jak przyjda koledzy pana Zahorskiego nic sie nie poprawi, bo tam juz byli koledzy pana Zahorskiego, ale on przestanie ujadac. Facet tak naprawde szkodzi okretowcom w Szczecinie, co widac po tym, ze zadnych kolejnych zlecen do Szczecinia nie ma. Kolejne lodolamacze buduja w Remontowej - bo w Gdansku biora robote i ja robia. A w Szczecinie jak wezma zlecenie rzadowe, to na 100% pan Zahorski bedzie caly czas z tego szydzil i kpil. Nikt nie chce zlecac roboty tam gdzie beda sie z niego smiali i szydzili.
07 styczeń 2021 : 12:44 Dziaders | Zgłoś
+9 Dlaczego uwarzasz, że ten Rząd i Ten minister mają mieć taryfę ulgową?
Jakoś nie widać mimo ogromnego wysyłku medialnego za co ten rząd (z punktu widzenia gospodarki morskiej chwalić)...
Zresztą nie po to PIS jest u władzy aby ścigać się w propagandzie (opozycja , tak jak i prorządowe organy rózne rzeczy piszą) najgłupsze uznawać to za nadrzedny wyznacznik prawdy....

Rząd jest przede wszystkim od DZIAŁANIA.
Jak będą sukcesy to z propagandą z łatwością sobie poradzą.

I najważniejsze , dlaczego w tej naszej Polsce uwarzasz, że Ten Rząd i Ten minister ... mają mieć taryfę ulgową?
07 styczeń 2021 : 13:25 Gość | Zgłoś
+5 w pełni popieram
Rząd ma tak pracować, żeby opozycyjna propaganda nie miała się czego czepiać. Niestety, ten rząd od ponad 5 lat "odbudowuje" przemysł okrętowy, ale jego działania ograniczają się do taniej propagandy, a nie do realnej pracy w celu osiągnięcia wytyczonych celów. Uważam, że akurat tego ministra, należy surowo rozliczyć (najlepiej przez prokuraturę), bo tą swoją nachalną i głupią propagandą zniszczył wiele wysiłków włożonych w reaktywację Stoczni Szczecińskiej, a dodatkowo dopuścił do zmarnowania niebagatelnych środków finansowych (np. 12 mln na "stępkę").
07 styczeń 2021 : 13:47 gxc | Zgłoś
+21 Rozliczenie
Może najpierw rozliczmy tzw. 1 Marsjan z 2010 roku. Ich działania doprowadziły 1,2 MILIARDA STRAT w państwowych stoczni. Wszystkich rozliczamy . :-) .Przykre to jak podli są Ci ludzie i cynicznie na czyimś nieszczęściu próbuje bronić, dorwać się lub odzyskać koryto. Tak było w 2013 podczas połącznie kiedy PIS mówił to co teraz mówi PO, PO to co teraz PIS. Teraz mamy skutki tego działania czyli PIS mówi jak PO żeby bronić koryta a PO mówi jak PIS żeby je odzyskać. Gdyby rządziła PO wszyscy mówili by odwrotnie. Nie dajcie się ludzie ogłupić i wmanipulować w walkę krętaczy o koryto, którzy tylko w ten sposób potrafią zarabiać. Naprawdę traktują Was instrumentalnie. Jakieś tam pseudo firmy konsultingowe, pseudoeksperci itp.
07 styczeń 2021 : 15:54 Postobserwator | Zgłoś
+13 c.d.
Zobaczymy którym kolegom sprzedadzą (jak w ogóle sprzedadzą) i kto na tym zarobi. :-) Co ? Będzie za tą kasę głębie czyli dziurę w dnie kopał po dok który nigdy nie powstanie ? :-) . Na przeżarcie i na odrawy to pójdzie :-) . Za poł roku znów braknie kasy. Szczecińska wyspa to SBecka firma. Tam nic nigdy oprócz nowych długów nie powstanie. :-) . Tacy ludzie, całe klany.
07 styczeń 2021 : 15:55 Postobserwator | Zgłoś
+14 I jeszcze jedno
Teraz jest najgorszy czas, zeby cokolwiek budowac, kazdy to wie - jakas pandemia swiatowa itd. Pisiory zamykaja te stocznie, ale liberaly zamykaly stocznie w czasach totalnego boomu jak nie okretowego to offshorowego. Ta mala stocznia nie ma zadnego znaczenia - bo przemysl juz upadl. Ostatnio portal pisal o nowym roczniku statystycznym w temacie gospodarki morskiej. Na 378 stron wiecie ILE BYLO POSWIECONYCH PRZEMYSLOWI OKRETOWEMU? 4. Tak: CZTERY strony. W Szczecinie nie buduje sie juz zadnych statkow. W Trojmiescie tez kilka sztuk na rok. O czym my mowimy? Odbudowac przemysl? A niby z kim? Z Zaorskimi, ktorzy szydza sie i smieja od rana do wieczora?
07 styczeń 2021 : 17:04 Dziaders | Zgłoś
-1 Podstawy ekonomii c.d.
Oj tam, najgorszy. Aby coś budować jest czas zawsze. Trzeba mieć jednak wizje i mądrych ludzi wokół siebie do wsparcia.
i jak najdalej od ulegania propagandzie i politykom.
1. Zasadniczo teraz właśnie jest czas na przygotowania, planowanie, a nawet na pocz inwestycji.
Jak się skończy kryzys trzeba być pierwszym, ktory będzie budował....
Resztę panie ekspercie proszę sobie doczytać....

2. Roczniki statystyczne to trudna lektura.
Do interpretacji , nalezy znać fakty gospodarce polityczne, koniunktureę.
Co wynika z liczy '4' ? nic poza tym, że jest jeszcze gorzej niż 5 lat temu. problem, koniunktury i wpływu rządów Lewych/prawych ... wystarczy porównać ile budowano za PRL i poszcz. rządów po 89 roku... .
Są wg mnie jednak więcej niż 4 strony. jest też szkolnictwo zawodowe. Warto zerknąć ile osób kończy politechniki , technika i tzw. zawodówki.

Bicie w Zahorskiego zostawicie sądom bo tu to bicie piany...
08 styczeń 2021 : 17:06 Gość | Zgłoś
+7 "marsjanie"
to też odpowiedzialność odpowiednich ministrów branżowych. To odpowiedzialność ministrów odpowiedzialnych za majątek państwa ministrów od 2009 r kiedy to dysponowanie majątkiem związanym z przemysłem okrętowym powierzono "Towarzystwom Finansowym" (robiącym za "niezależnych" zarządców) Silesia i Mars. To wina wszystkich po kolei ministrów, że do zarządzania takim majątkiem skierowali swoich debilnych pociotków (żeby "zarobili" stosowną dla ich urodzenia kasę), zamiast managerów z krwi i kości, dbających o powierzone im mienie. Jak widać, "kruk krukowi oka nie wykole", bo minęło ponad 5 lat i jeszcze rządzący z PISu nie postawili zarzutów poprzednikom. Bezkarność urzędników jest porażająca, to gangrena niszcząca polską gospodarkę. Wątpię czy uda mi się dożyć rozliczenia tych partaczy.
07 styczeń 2021 : 17:25 gxc | Zgłoś
+3 A wez mi panie gnx wytlumacz
Wez mi panie gnx wytlumacz jaki szanujacy sie menedzer bedzie chcial pracowac w tych spolkach marsjanskich, gdy jedyne co go czeka to szyderstwa i kpiny. Dokladnie z taka sytuacja sie spotkalem gdzie moj znajomy - z doswiadczeniem tazke w przemysle zagranicznym, konkretny czlowiek - mial rozmowe na temat tej waszej szczecinskiej i pracy na pozycji menedzera. I on mowi mi tak: mam dobra robote juz dzis, a czemu ja mialbym wziac robote - nawet lepiej platna - tam gdzie nic nie ma. I wszyscy z ciebie łachy drą. I tak jest - bo co robi Zahorski? Szydzi, kpi i wysmiewa - pojdziesz panie tam pracowac, to Zahorski i wyborcza beda na ciebie czlowieku pluli od rana do wieczora. Łatwo sie mowi, ze menedzerow z krwii i kosci, ale to nie jest latwe do realizacji. Znajdz pan, panie gnx takich jak to takie proste.
07 styczeń 2021 : 17:40 Dziaders | Zgłoś
+4 Podstawy ekonomii - poziom jednosemestralnego kursu.
Manager ma szefa. Ten szef nazywa się ZARZĄD.
Może zainteresuj się za co brał pieniądze Zarząd Gryfii ?

Niestety, aby biznes się kręcił Zarząd powinien mieć wizję, i wiedzę o tym czym zarzadza.
Poza tym niestety musi zarządzać czyli m.innn kontrolować managerów. Managerowie brygadzistów itd. i oczywiście od czasu do czasu trzeba szkolić i inwestować itd. .
Z obrotu płynie bogactwo nie z gadania i populistycznych haseł.

Widocznie Zarządy obsiedli nie ci panowie co powinni..., no ale to oczywiście nie wina tego rządu tylko opozycji i GW...
07 styczeń 2021 : 19:12 Gość | Zgłoś
0 Sluchaj panie Gosc
Przeczytaj jeszcze raz co napisalem. I odpowiedz mi na pytanie: kto w tym waszym szczecinskim cyrku, kto powazny ma ochote pracowac? Macie co macie, bo macie Zahorskich i innych takich, ktorzy na kazdym kroku drwia, szydza, kij w szprychy itd Stocznia Szczecinska byla prywatna i tez juz jej nie ma.
07 styczeń 2021 : 19:18 Dziaders | Zgłoś
+1 może wróć
do swojego poprzedniego nicka i podpisuj się Robert2 .... wszystko będzie jasne, a i Matecki się nie zgubi i zapłaci ile trzeba za ilość wypisywanych bzdur.
08 styczeń 2021 : 10:42 gxc | Zgłoś
0 pan tu panie Dziaders
jakieś dyrdymały piszesz. Oczywiście manager musi mieć możliwość realizacji swojej wizji firmy, a dobry manager potrafi na organach założycielskich (właścicielu) wymusić odpowiednie pełnomocnictwa, a gdy organy nadrzędne mu przeszkadzają, nie może bać się rzucić dymisji na stół. Skoro ulega durnym pomysłom np. "marsjan", to znaczy, że managerem nie jest, a tylko skłonnym do brania kasy "pastuchem" zgadzającym się na pomiatanie nim przez głupków z ministerialnego nadania. PS. Gadaniem takiego Zahorskiego, nie trzeba się przejmować, skoro coś robię dobrze, to głupol najwyżej się tymi swoimi tekstami ośmieszy. W czym problem?
08 styczeń 2021 : 10:40 gxc | Zgłoś
-2 Powtorze jeszcze raz za moim kolega
Ktory myslal, czy nie brac. I mowi: i wezmiesz i beda z ciebie szydzic i kij w szprychy pchac. I bedzie albo tak, ze ci sie uda - i wszyscy beda mieli to gdzies, udalo sie, ok. Albo tak, ze sie nie uda, ze sie potkniesz - beda cie palcami pokazywac do konca swiata (Zahorscy i ich klakierzy) - i wez mi powiedz, bralbys czy nie? Odpowiedz byla oczywista, oczywiscie, ze nie. Co do Zahorskiego, nie rozumiem takiego podejscia. Ten facet szkodzi. Szkodzi na kazdym kroku, bo wladza pisowska w jakis sposob mu uwiera. On oczernia defacto szczecinskich stoczniowcow, aby oczernic pisiory - to trzeba nazywac po imieniu. Czemu ignorowac? Ignorujesz pan zlodzieja w domu? Wazne jest tez nastawienie ludzi, jak ludzie sa ciagle dolowani, to nic nie zadziala.
08 styczeń 2021 : 17:17 Dziaders | Zgłoś
+3 przy takim podejściu do sprawy
nie należy brać się za nic poważniejszego niz zbijanie palet .... choć to może za ambitne zadanie
08 styczeń 2021 : 21:19 gxc | Zgłoś
0 No ale przeciez do tego prowadzi cala polityka 3RP
To spawanie kadlubow tam u was w Szczecinie to tylko element posredni do zbijania palet. Okretowcy wam sie rozjechali po Europie, statki kleicie na tasme papierowa, nikt w Polsce nie chce byc juz spawaczem czy monterem, wszyscy chca miec studia wyzsze nie wazne jakie - ktore zreszta daja potem prace na kasie w Biedronce, bo spawac po studiach zarzadzania i socjologii to nikt nie potrafi. Itd itd. Beda i palety, zbijanie palet. Polska ma miec role gospodarki uzupelniajacej do niemieckiej, nie ma miec zadnego know how - i dokladnie to widac w przemysle okretowym.
09 styczeń 2021 : 10:10 Dziaders | Zgłoś
0 skoro taka jest spiskowa teoria dziejów,
to faktycznie, po co robić cokolwiek. Lepiej się położyć na torach i dać rozjechać przez Pendolino (ale to nie w Szczecinie, bo tu, taki pociąg nie dojeżdża ....). PS. Nie kleimy statków papierową taśmą, to robią organizatorzy "medialnych sukcesów pana Ministra" (darmozjada).
09 styczeń 2021 : 11:16 gxc | Zgłoś
+1 Nie, to zrobil Zahorski
W Gryfii zakleili nie dokonczone spoiny na czas malowania. A ze w Szczecinei sa tacy glupi ludzie, ze musza to na caly swiat rozwrzeszczec, to juz chyba sprawa Szczecinian a nie reszty swiata. W kazdej stoczni takie rzeczy sie robi i w normalnym kraju, miescie, nikt z tego nie robilby histerii. To tylko w Szczecinie sie dzieje. Plemie bandarlog.
09 styczeń 2021 : 18:47 Dziaders | Zgłoś
+2 to nie do końca prawda.
Gdyby to była sprawa tylko technologicznych zabezpieczeń do malowania, nie było by problemu. Problem w tym, że dla medialnej szopy zorganizowano podpisywanie dokumentów przed kamerami, To właśnie zestawienie przedstawicieli armatora i wykonawcy, podpisujących świadczących nieprawdę dokumentów z pokazującym rzeczywisty stan budowy odklejonym kawałkiem taśmy malarskiej, woła o pomstę do nieba.
10 styczeń 2021 : 17:07 gxc | Zgłoś
+5 Bez przesady
Bez przesady, nie wiem co za papiery podpisywali, wiem, ze zarowno PRS jak i Gryfia potem wyjasnialy co sie stalo: ze zaklejono spoiny nie gotowe do malowania. Powiem jeszcze raz: po co byl ten wrzask? Puma plywa? Plywa. Zrobili? Zrobili - to po cholere bylo tworzyc obraz posklejanych tasma kadlubow. to zrobil pan Zahorski, to on przykleil do Szczecina taki obraz, do Gryfii. Do tego stopnia, ze jak wpisze sie w gugla "lodolamac puma" ta sa SAME NEGATYWNE ARTYKULY. wielkie mi halo, ze przyjechal minister i zrobili szopke. I CO Z TEGO? Wszedzie sa takie szopki, w Niemczech, Francji, Danii - wszedzie. I wszedzie NIE MOWI sie, ze cos jeszcze nie do konca jest zrobione. Zrobi sie potem i juz. Proste. Po co byl ten wrzask? Przeciez to stawia Gryfie w zlym swietle. Macie mlodych ludzi, ktorzy slysza, ze tam sie kadluby klei na papier - przeciez to odstrasza tych utalentowanych, zeby chcieli tam pracowac. Tyle wrzasku o co? O nic. A konsekwencje? Jeszcze troche i Gryfia padnie.
10 styczeń 2021 : 17:35 Dziaders | Zgłoś
+1 Gdyby taki pan Zahorski w Niemczech
Gdyby taki pan Zahorski (Schmidt, Larsen) w Niemczech czy w Danii robil taki wrzask przeciwko niemieckiej (czy dunskiej) stoczni panstwowej, to prawdopodobnie musialby z tych Niemiec czy Danii wyjechac. No ale Niemcy czy Dunczycy tak sie nie zachowuja.
10 styczeń 2021 : 17:41 Dziaders | Zgłoś
+2 no nie do końca.
Nigdzie task nie ma. Pracowałem w stoczniach niemieckich i holenderskich. Jakoś tam ministrowie nie bywali i żadnych szopek się na te okazje nie robiło. Swoją drogą, trudno Gryfię postawić w dobrym świetle, bo od lat, ta stocznia wykazuje zysk tylko wtedy, gdy ..... sprzeda nieruchomości.
11 styczeń 2021 : 18:15 gxc | Zgłoś
+2 Ale skad mialbys wiedziec, ze byly szopki jak nikt nie wrzeszczy?
Ale skad mialbys wiedziec, ze byly szopki jak nikt nie wrzeszczy? Tam sa szopki, i ja wiem ze sa, tylko nikt nie wrzeszczy. Ma przyjechac minister nikt nie bedzie odwolywal jego wizyty bo jakies spawy nie skonczone. No i nie bedzie Gryfii i nie bedzie zadnej stoczni w Szczecinie.
11 styczeń 2021 : 18:28 Dziaders | Zgłoś
+1 byłem, widziałem, gazety niemieckie czytuję ...
Tam po prostu ministrowie nie kompromitują się przez robie "ustawek" dla prasy czy innych mediów. W Damenie (Vlssingen) była remontowana holenderska fregata, był z wizytą min. obrony, remont był opóźniony o ok. 1 miesiąc, ale nikt żadnego cyrku dla mediów nie robił. Zaś w lokalnej gazetce napisano jedynie fakty (artykuł tłumaczył mi kolega mieszkający już lata całe w Niderlandach), czyli był minister i wyjechał. Nikt na siłę sukcesu nie ogłaszał. Zrozum wreszcie, że tu piętnuje się nie brakoróbstwo (bo w końcu holowniki spełniają stosowne przepisy), nie opóźnienie terminu, ale tworzenie medialnych sukcesów za wszelką cenę.
11 styczeń 2021 : 19:26 gxc | Zgłoś
+3 No bez przesady
Jestesmy na portalu morskim na ktorym jak tylko jakis kadlub zwoduja to jest takie bicie piany jakby Polacy na ksiezycu ladowali. Tam na zachodzie nie robi sie takiej pompy z byle czego, bo oni maja powazne projekty - w Polsce niestety juz niewiele sie dzieje, wiec jak sie dzieje, to kazdy robi propagande, portal, rzad, pan Zahorski itd. Ale my nie o tym w ogole mowimy. Ja wiem o tym, ze jak ma przyjechac minister w jakims kraju na zachod od nas, to jesli cos jest nie skonczone a moze zostac skonczone po wizycie, to nikt nie bedzie robil z tego wrzasku jak zrobil to Zahorski. Nie i juz. Po prostu skonczy sie po wizycie a na razie robimy wizyte. Nikomu nie przyjdzie tam do glowy z tego szydzic i kpic. PO PROSTU SKONCZYMY POTEM I JUZ. Jakby ktos chcial z tego szydzic, to by zwyczajnie w swiecie wkurzyl ludzi. Co innego jakas premiera produktu, a co innego wizyta ministra. No i to nie byl holownik a lodolamacz.
11 styczeń 2021 : 23:08 Dziaders | Zgłoś
0 A dlaczego...
> Może najpierw rozliczmy...
Ejże, przecież na rozliczanie TEN rząd miał już 5 lat. Walczył zajadle z układami i co...
Dlaczego zresztą ma NAJPIERW rozliczać, gospodarka morska nagle nieważna ?
Rozliczenia to chwilowe igrzyska i opium grające na najniższych instynktach nienawiści....
Co z tego będzie dla społeczności dla regionu Szczecina i Swinoujścia i POLSKI ?

Nie dajmy sobie wmówić, że to najwazniejsze. Nasz 'wszechmogący' i 'najjaśniejszy ' rząd ma wiele ministerstw.
Rozliczenia niech sobie piszą eksperci z IPN i harcerzyki od Macierewicza. Ziobro i tak ma inne priorytety.

Priorytetem stałym powinna być przyszłość.
Mamy 500 km wybrzeża i podobno to nasz strategiczny skarb narodowy a także rezerwuar bogactwa.
Nie są nimi archiwa IPN tam tylko żale i nienawiść utopiona.

Niestety, po rozwiązaniu MGMiŻŚ za tego rządu raczej jakiegoś optymizmu trudno już się spodziewac ale tylko bystrzaki to wiedzą.
08 styczeń 2021 : 14:26 Gość | Zgłoś
0 Upadek stoczni, a dyskusja o .... ekspercie
Z tego co przeczytałem - w artykule powyżej, Zahorski ekspertem nie jest, a pełnomocnikiem.
Jakoś nie widzę tego aby pełnomocnik mógł swoim szydzeniem odbierać kontrakty Gryfii.
Zgodnie z prawem o zamówieniach o tym, że lodołamacze są budowane w Remontowej decyduje wynik przetargu.
Gryfia startowała ?
Jaką przedstawiła ofertę ?

PS> Kochany rząd właśnie przekazał 60 mln na muzeum czegoś tam Jana Pawła. Budżet projektu budowy holowników to zdaje się 74 mln, z czego UE daje 85% kwoty.
08 styczeń 2021 : 11:45 Romuald | Zgłoś
+8 ja w ogole nie mowilem o rzadzacych a o panu Zahorskim
Caly moj wpis dotyczy pana Zahorskiego, ze jedyne co robi, to zwalcza pisiorow. Ani razu nie mowilem, czy to co robi rzad jest dobre czy zle. Kto to jest ekspert? Ekspert to ktos kto sie zna w jakiejs dziedzinie. A jak pan Zahorski sie zna? Ano zna sie tak, ze jak PiS powie ze chca zbudowac mostek, to pan Zahorski powie, ze beznadziejny pomysl, jak PiS powie, ze doba ma 24h to Pan Zahorski powie, ze idiotyzm, jak PiS powie, ze woda w wodospadzie plynie w dol, to on powie, ze bzdura, bo plynie do gory. Kto rozpropagowal na caly swiat obraz glupich okretowcow w Szczecinie? Pan Zahorski przeciez. Nikt nie kleil kadlubow papierem zeby spawac, a on tak pisal.
07 styczeń 2021 : 16:55 Dziaders | Zgłoś
+21 Wrrrr! Hau! Hau! ... Dokładnie tak zabrzmiała merytoryczna wypowiedź R.Z.
W końcu odezwał się guru okrętownictwa i geniusz shippingu ... Ktoś chyba pociągnął ostrzej za smycz żeby wierny piesek zaszczekał. Oczywiście GW się bardzo cieszy, oby więcej takich "ekspertów", będzie o czym pisać ...
07 styczeń 2021 : 13:52 niedouczony sztauer | Zgłoś
+17 Przemysł stoczniowy
Dyskusja o tym kto jest winny upadku przemysłu stoczniowego w Polsce będzie trwała do końca świata i jeden dzień dłużej.

Te problemy to zaszłość z przeszłości, ale twórczo pogłębiona przez obecna ekipę. Choćby przez politykę kadrową - podsyłaniem do zarządów stoczni harcerzyków z Marsa i okolic, nie mających pojęcie o branży, wysoko płatnych i zmienianych co kilka/kilkanaście miesięcy robi swoje.

Podsumowanie: porzućcie wszelką nadzieje. Nic się nie zmieni, poza propagandą.
07 styczeń 2021 : 16:16 Rysio | Zgłoś
+3 moim skromnym zdaniem,
nie ma co bić piany nad tym kto winny temu co się stało. Dużo istotniejsze jest to kto jest winny i dlaczego polski przemysł okrętowy pozostaje w tej "czarnej dziurze" pomimo deklaracji jego reaktywacji. Czemu nie podjęto działań uzdrawiających, a poprzestano tylko na działaniach pozornych i propagandzie.
07 styczeń 2021 : 17:30 gxc | Zgłoś
-1 Ale jakie dzialania uzdrawiajace?
Zamowili prom, a Szczecin szydzi i rzy - i nikt promu nie chce budowac. Zamowili lodolamacze - a Szczecin na caly swiat oglosil, ze zamiast spawac kadluby kleja je tasma papierowa. Przeciez wasze wladze lokalne na kazdym kroku sa przeciwne dzialaniom rzadu. To jakie dzialania uzdrawiajace? To ludzie w Szczecinie MUSZA CHCIEC budowac statki - zeby byly stocznie. Jak wola kpic, szydzic i sie smiac, to zadne dzialania uzdrawiajace nic nie pomoga.
07 styczeń 2021 : 21:02 Dziaders | Zgłoś
+1 masz "działania" uzdrawiające ...
powołanie Jacyny Witt na stanowisko Przewodniczącej Rady Nadzorczej SPP, Krzysztofa Zaremby na Prezesa Gryfii .... no jaja jak berety ................................... PS, Pisałem już wielokrotnie, że chcieć nie znaczy móc, ludzie w Szczecinie chcą budować statki (znam takich dziesiątki), ale jest "pies ogrodnika" w postaci ludzi z nadania jedynie słusznej partiii, którzy robia wszystko, że powiedzieć "chcieliśmy, ale nie wyszło..." winna jest oczywiście opozycja. Takie bajki nam obecnie rządzący usiłuja cały czas wciskać.
08 styczeń 2021 : 11:12 gxc | Zgłoś
+7 Zahorski CD
Zahorski pracuje w Urzędzie Marszałkowskim czyli mateczniku Platformy Obywatelskiej. Jego szefem jest Geblewicz, szef PO. I to jest cała odpowiedź. Przez pewien czas pan Rafał był w Nowoczesnej, Ryszarda Petru. Pracował w firmie Magemar , ale już nie pracuje Dlaczego? No właśnie to jest dobre pytanie. Krytykuje bo mu za to płacą. Z określenia "ekspert" ludzie się śmieją. Szkoda słow.
07 styczeń 2021 : 21:08 A tak to tak | Zgłoś
+5 Nie no - ludzie sie smieja
Ludzie sie smieja, ale to wlasnie on ciagle jest powolywany do tego aby wyrazil zdanie. Np tu na portalu morskim pan Rafal jest cytowany dosc szeroko w temacie przemyslu okretowego w Szczecinie. Jak widac, on nie jest zadnym stoczniowcem projektantem okretow, a politykiem. To dlaczego tak sie dzieje, ze to on ma mowic o przemysle okretowym? Czemu portal jego musi cytowac? widze, ze pan Geblewicz raz za razem jest wybierany na marszalka wojewodztwa i jest po tej samej prywatnej szkole zarzadzania co pan Rafal.
07 styczeń 2021 : 23:14 Dziaders | Zgłoś
-5 Stocznie to cel ?
Warto zauwazyc ze stocznie to tylko pewien dzial szerszej gospodarki i same w sobie niewiele znacza bez zaplecza .Jak gospodarka narodowa kuleje to i stocznie padaja.
Propaganda PRL wbila wam wszystkim do glowy ze przemysl stoczniowy jest jakims cudownym dzialem gospodarki .Byl! za PRLu ! gdy tworzono ten dzial od zera bo w w II RP stoczni praktycznie nie bylo.Trzeba to jasno powiedziec.
Dzis stocznie podlegaja takim samym prawom rynkowym jak wszystkie inne dzialy.Jest popyt na statki to pracuja . nie ma -to sie je zamyka.To takie wieksze warsztaty slusarskie :) Skoro chcemy dobrobytu kapitalizmu to trzeba sie pogodzic z tym ze sa ludzie ktorzy kieruja i sa ludzie ktorzy wykonyja karnie co kierownicy wymysla :)Walec dziejow zweryfikuje czy decyzje byly sluszne.
08 styczeń 2021 : 07:11 Jorge | Zgłoś
-1 Ten paskudny układ
Interesuję się sprawami morza od wielu lat. Czytam z uwagą wszystkie komentarze i dochodzę do wniosku, że "dobry pis", "wizjoner minister Gróbarczyk" i "wspaniali stoczniowcy ze Szczecina" chcą budować statki (a nawet promy), tylko ten niefachowiec Rafał Zahorski im przeszkadza. Oczywiście pomaga mu ta paskudna PO wraz z GW. A wszystkiemu jest winien Tusk! Tego się trzymajcie, a daleko zajdziecie!!!
08 styczeń 2021 : 07:36 zbyszek111 | Zgłoś
+3 Co ty dzis jadles?
Przemysl okretowy zostal zaorany w 2008 roku przez Tuska, od tamtej pory produkcja okretowa nie siega nawet 10% tego co bylo kiedys. Stocznie Gdynia, Szczecin to byly tysiace ludzi a nie 200 jak tu. To byly stocznie produkcyjne a nie remontowe jak tu. Zahorski nie robi niczego z troski o okretowcow, on to robi, bo jest aparatczykiem partyjnym, na budowie statkow sie nie zna, bo nie ma kwalifikacji, ale nadaje sie, bo ciagle krytykuje i wali. Pisiory to przynajmniej zamowily jakies lodolamacze w Szczecinie, ale ludzie Szczecina to wysmiali przez pana Rafala. To taka Rafalala Zahorska przemyslu stoczniowego.
08 styczeń 2021 : 07:42 Dziaders | Zgłoś
-2 PIąta kolumna...
Pan Jaworowicz (PIS) to w to oranie nie był przypadkiem wmieszany?
08 styczeń 2021 : 17:30 Gość | Zgłoś
+1 Jaworowicz?
Czy moze Jaworski? No raczej nie byl wmieszany. Polskie stocznie zalatwil rzad Tuska, obiecuja inwestora z Kataru. W Szczecinie byla kiedys doskonala stocznia prywatna, ktorej nie ma i podobna byla w Gdyni i tez juz jej nie ma. Jedyna, ktora przetrwala, ale bardzo w okrojonym stanie to Gdanska, ale tez to raczej kadlub, tereny po stoczni niz stocznia. Polska produkcja okretowa od 2008 praktycznie oscyluje wokol zera, wczesniej przerabialismy z 10 i wiecej razy stali, wszystkiego. Teraz to dziadostwo jest. Wszystko zostalo zniszczone w 2008 roku. I wczesniej.
08 styczeń 2021 : 17:45 Dziaders | Zgłoś
+10 WSTYD!
Tak właśnie wygląda pisowski plan odbudowy sektora stoczniowego w Polsce! Od pięciu lat pisowcy rządzą w Gryfii i co narządzili. Przygotowali plan doskonały likwidacji stoczni w Świnoujściu. Wyprzedali majątek, pozabierali najlepsze kontrakty do Szczecina, nabrali kredytów i zadłużyli naszą stocznię. Teraz rozkradają resztki sprzętu ładując je na barki i wywożą wszystko w pośpiechu do Szczecina. Jedyna stocznia w Polsce zbudowana od podstaw - z mega dobrą lokalizacją na Bałtyku i blisko morza Północnego. Prezesem stoczni i jej likwidatorem jest pajac ,który nawet nigdy tu nie był. 1/2
08 styczeń 2021 : 07:50 Andrzej Z | Zgłoś
+11 MSR w Świnoujściu
Stocznia MSR w Świnoujściu była w PRL-u bardzo dobrą stocznią!!! Planowano dla niej zbudować dok pływający o unosie 25.000 ton, podobny do tego z gdańskiej "Remontowa". Był nawet zrobiony projekt techniczno-roboczy. Dyrektorem Naczelnym w latach przełomu lat 70/80-tych ub. wieku, był Piotr Soyka, późniejszy wizjoner i założyciel holdingu "Remontowa". Gdzie się podziały te osiągnięcia i gdzie te czasy???????????????
08 styczeń 2021 : 10:00 wacwac | Zgłoś
+1 W Remontowej sie podzialy
W Remontowej. Oddajcie stocznie Panu Zahorskiemu, niech buduje statki.
08 styczeń 2021 : 17:19 Dziaders | Zgłoś
+2 WSTYD
2/2 Gryfia w Szczecinie zawsze skazana była na porażkę - wygląda jak skansen ,który może służyć za plan zdjęciowy dla filmu z okresu międzywojennego. W chorych pisowskich łbach u Gróbarczyka i Zaremby pojawił się plan na likwidację stoczni w Świnoujściu - aby zniszczyć i pozbyć się konkurencji dla Szczecina. Ludzie Wam tego nie zapomną - ponad 200 osób wyrzuciliście na bruk w dobie kryzysu - do tego dziesiątki dostawców i firm kooperujących. Ludzie mieli nadzieję ,że stocznia pójdzie pod młotek jako stocznia - że przyjdzie tu jakiś DAMEN lub podobny operator i pokaże tym głupcom jaki błąd popełniają. Ale plan pisowców jest planem totalnie destrukcyjnym - na sprzedawanych terenach nie będzie można prowadzić działalności stoczniowej - może kupi to Port Handlowy a może jakiś deweloper wybuduje tu nowe osiedle. Taki zakład , taka lokalizacja - pozostaje tylko nadzieja ,że ci pisowscy złodzieje kiedyś za to odpowiedzą !
08 styczeń 2021 : 07:51 Andrzej Z | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0845 4.1671
EUR 4.2992 4.386
CHF 4.6143 4.7075
GBP 5.1641 5.2685

Newsletter