Świnoujska stocznia "Gryfia” (MSR Gryfia) przed świętami zwolniła ponad 200 pracowników, a działający pół wieku zakład idzie pod młotek - podaje czwartkowa "Gazeta Wyborcza".
Państwowa Morska Stocznia Remontowa "Gryfia" miała dwa zakłady - w Szczecinie i Świnoujściu. Przed świętami ponad 200 pracowników świnoujskiej "Gryfii" straciło pracę. "Ludzi wyrzuca się w czasie pandemii, a 65 proc. z nich jest po pięćdziesiątce i nie znajdzie na wyspie pracy, bo tu jej nie ma" - cytuje "GW" Bartłomieja Szmyta, przewodniczącego "Solidarności" w stoczni. Istniejąca na wyspie Uznam od 50 lat państwowa stocznia (założona przez szczecińską "Gryfię" jako jej oddział - red.) zniknie, a jej nieruchomości pójdą pod młotek.
"Likwidacja świnoujskiej stoczni to decyzja polityczna, a nie ekonomiczna" - cytuje "GW" Rafała Zahorskiego, pełnomocnika marszałka woj. zachodniopomorskiego ds. gospodarki morskiej. Zahorski uważa, że PiS poświęca świnoujską stocznię, aby zbudować nowy dok dla szczecińskiej "Gryfii", gdzie ma powstać prom dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej.
Fot.: MSR Gryfia; Piotr B. Stareńczak
Zresztą nie po to PIS jest u władzy aby ścigać się w propagandzie (opozycja , tak jak i prorządowe organy rózne rzeczy piszą) najgłupsze uznawać to za nadrzedny wyznacznik prawdy....
Rząd jest przede wszystkim od DZIAŁANIA.
Jak będą sukcesy to z propagandą z łatwością sobie poradzą.
I najważniejsze , dlaczego w tej naszej Polsce uwarzasz, że Ten Rząd i Ten minister ... mają mieć taryfę ulgową?
i jak najdalej od ulegania propagandzie i politykom.
1. Zasadniczo teraz właśnie jest czas na przygotowania, planowanie, a nawet na pocz inwestycji.
Jak się skończy kryzys trzeba być pierwszym, ktory będzie budował....
Resztę panie ekspercie proszę sobie doczytać....
2. Roczniki statystyczne to trudna lektura.
Do interpretacji , nalezy znać fakty gospodarce polityczne, koniunktureę.
Co wynika z liczy '4' ? nic poza tym, że jest jeszcze gorzej niż 5 lat temu. problem, koniunktury i wpływu rządów Lewych/prawych ... wystarczy porównać ile budowano za PRL i poszcz. rządów po 89 roku... .
Są wg mnie jednak więcej niż 4 strony. jest też szkolnictwo zawodowe. Warto zerknąć ile osób kończy politechniki , technika i tzw. zawodówki.
Bicie w Zahorskiego zostawicie sądom bo tu to bicie piany...
Może zainteresuj się za co brał pieniądze Zarząd Gryfii ?
Niestety, aby biznes się kręcił Zarząd powinien mieć wizję, i wiedzę o tym czym zarzadza.
Poza tym niestety musi zarządzać czyli m.innn kontrolować managerów. Managerowie brygadzistów itd. i oczywiście od czasu do czasu trzeba szkolić i inwestować itd. .
Z obrotu płynie bogactwo nie z gadania i populistycznych haseł.
Widocznie Zarządy obsiedli nie ci panowie co powinni..., no ale to oczywiście nie wina tego rządu tylko opozycji i GW...
Ejże, przecież na rozliczanie TEN rząd miał już 5 lat. Walczył zajadle z układami i co...
Dlaczego zresztą ma NAJPIERW rozliczać, gospodarka morska nagle nieważna ?
Rozliczenia to chwilowe igrzyska i opium grające na najniższych instynktach nienawiści....
Co z tego będzie dla społeczności dla regionu Szczecina i Swinoujścia i POLSKI ?
Nie dajmy sobie wmówić, że to najwazniejsze. Nasz 'wszechmogący' i 'najjaśniejszy ' rząd ma wiele ministerstw.
Rozliczenia niech sobie piszą eksperci z IPN i harcerzyki od Macierewicza. Ziobro i tak ma inne priorytety.
Priorytetem stałym powinna być przyszłość.
Mamy 500 km wybrzeża i podobno to nasz strategiczny skarb narodowy a także rezerwuar bogactwa.
Nie są nimi archiwa IPN tam tylko żale i nienawiść utopiona.
Niestety, po rozwiązaniu MGMiŻŚ za tego rządu raczej jakiegoś optymizmu trudno już się spodziewac ale tylko bystrzaki to wiedzą.
Jakoś nie widzę tego aby pełnomocnik mógł swoim szydzeniem odbierać kontrakty Gryfii.
Zgodnie z prawem o zamówieniach o tym, że lodołamacze są budowane w Remontowej decyduje wynik przetargu.
Gryfia startowała ?
Jaką przedstawiła ofertę ?
PS> Kochany rząd właśnie przekazał 60 mln na muzeum czegoś tam Jana Pawła. Budżet projektu budowy holowników to zdaje się 74 mln, z czego UE daje 85% kwoty.
Te problemy to zaszłość z przeszłości, ale twórczo pogłębiona przez obecna ekipę. Choćby przez politykę kadrową - podsyłaniem do zarządów stoczni harcerzyków z Marsa i okolic, nie mających pojęcie o branży, wysoko płatnych i zmienianych co kilka/kilkanaście miesięcy robi swoje.
Podsumowanie: porzućcie wszelką nadzieje. Nic się nie zmieni, poza propagandą.
Propaganda PRL wbila wam wszystkim do glowy ze przemysl stoczniowy jest jakims cudownym dzialem gospodarki .Byl! za PRLu ! gdy tworzono ten dzial od zera bo w w II RP stoczni praktycznie nie bylo.Trzeba to jasno powiedziec.
Dzis stocznie podlegaja takim samym prawom rynkowym jak wszystkie inne dzialy.Jest popyt na statki to pracuja . nie ma -to sie je zamyka.To takie wieksze warsztaty slusarskie :) Skoro chcemy dobrobytu kapitalizmu to trzeba sie pogodzic z tym ze sa ludzie ktorzy kieruja i sa ludzie ktorzy wykonyja karnie co kierownicy wymysla :)Walec dziejow zweryfikuje czy decyzje byly sluszne.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.