Hapag-Lloyd złożył w stoczni Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) zamówienie o wartości do 1 mld dolarów na sześć bardzo dużych kontenerowców (określanych jako ULCS - Ultra Large Container Ships).
Statki o pojemności 23 tys. TEU zostaną wyposażone w silniki dual-fuel, co oznacza, że będą mogły być napędzane LNG lub olejem napędowym. Ich dostawa planowana jest na okres od kwietnia do grudnia 2023 roku.
Uważa się, że każdy statek będzie kosztować około 165 mln dolarów.
Jednostki te będą wykorzystywane na szlakach między Azją i Europą, w ramach sojuszu THE Alliance. Hapag-Lloyd świadczy swoje usługi jako członek THE Alliance wraz z partnerami japońskim Ocean Network Express (ONE), tajwańskim operatorem Yang Ming Marine Transport Corporation i HMM z Korei Południowej.
Hamburskie przedsiębiorstwo było bliskie złożenia zamówienia na kontenerowce na początku tego roku, ale projekt został odłożony w momencie wybuchu pandemii Covid-19.
AL, na podst. Trade Winds
>PROBLEM jest tylko, że wielu zj...bów, co podpisuje kontrakty, nie wie co podpisuje
Ależ ty mądry, wskaż W REALIACH obecnej rzeczywistości stocznię i najlepiej prezesa/Zarząd, który by wiedział co podpisuje i przepuścił taką okazję skoro to takie proste...
Proponuję wrócić na ziemię i sprawdzić jakie ministerstwo związane z gospodarką moską POLSKI obecnie ją wspiera i koordynuje. Nieistniejąca już Stocznia Gdynia kiedyś potrafiła budować kontenerowce 4600TEU . Tu jest mowa o 23000TEU...
Rzeczywiście, doki też są potrzebne ale nie tylko...
Zamiast wyładowywać frustrację od razu powinieneś aplikować do departamentu gdzie pracuje tytan dobrej zmiany min. Gróbarczyk, tam są całe rzesze 'ekspertów' od 'odbudowy' polskiej gospodarki morskiej, będziesz w najlepszym towarzystwie.
który ukazał się przed kilku dniami. I kiedyś i dzisiaj kilka okrągłych zdań "bujających" w obłokach.
Oraz dobór informacji mówiących o potędze Remontowej. Ilość przekazanych jednostek jest
prawdziwa,ale czy świadczy o potędze stoczni ? Meyer Werft przekazał IONA IMO 9826548 183900 GT,
wyceniony na 950000 $. Były jeszcze dwa mniejsze : 167000 GT i 55000 GT. Łącznie mało statków i
wartość prawie 2 mld $. A może Forum Okrętowe powie coś bardziej konkretnego?
Co znaczy ,że zysk taki jak w ubiegłych latach a jednocześnie wyszliśmy na swoje.
Co znaczy, że stocznia pracuje zgodnie z kontraktami skoro nie jest to prawda.
Ostatni kontrakt jest z listopada 2019. Dla porównania Daewoo zbudował w 2020 7 x 23964 TEU,
a #4 to HMM Gdańsk IMO 9863326 Obecnie Koreańczycy, Chińczycy i Japończycy budują 50 podobnych.
Szczęśliwego Nowego Roku
Proszę Państwa o czym wy piszecie czy ktoś z was był lub widział kontenerowiec 23 000 TEU, lub był na budowie w stoczni w Korei. Ja byłem w największej stoczni na świecie w Ulsam i jest to gigant tak dobrze zorganizowany i zarządzany, że można być pod ogromnym wrażeniem i zazdroszczę Koreańczykom świetnej organizacji i pracy przy ich budowie. To jest potęga w budowie statków różnego typu. W tej stoczni budują wszystkie typy statków i w bardzo dobrej jakości. My nawet szalup do takich statków nie potrafimy zbudować. Gdzie są promy ze stoczni Szczecińskiej ? Pozdrawiam
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.