W połowie sierpnia, w stoczni CMHI (China Merchants Heavy Industry), w Chinach zwodowano nowy ekspedycyjny statek wycieczkowy amerykańskiego armatora SunStone Ships Inc.. Ocean Explorer to czwarty statek klasy Infinity z opatentowanym kształtem kadłuba X-Bow.
Wszystkie statki klasy Infinity są własnością SunStone Ships, dostępne do czarteru dla operatorów turystycznych. Ocean Explorer będzie pływał dla Vantage Travel, a jego dostawa planowana jest w 2021 roku. Jednostkę projektu Ulstein Design & Solution charakteryzuje długość 104,4 m, szerokość 18,4 m i zdolność do przewozu maksymalnie 200 pasażerów.
Vantage Travel w ten sposób reklamuje ten statek:
Na pokładzie czekają na Ciebie: wykwintne jedzenie, usługi spa, a także możliwość oglądania dzikich zwierząt, jazda na rowerze, kajakarstwo. Co więcej, Ocean Explorer wyposażono w najnowszą technologię satelitarną i nawigacyjną, w tym w technologię Ulstein X-Bow, która pozwala na płynniejszą żeglugę, zwiększając tym samym komfort podróżowania po morzach świata.
W maju ubiegłego roku zakontraktowano siódmy statek tej klasy dla SunStone Ships.
AL, rel (Ulstein Group)
Expedition Cruise Vessels, przeznaczone dla turystów bardziej wymagających,również na Antarktydę.
Tutaj pojawia się stocznia CMHI Haimen budująca 7 +3 w opcji statki pasażerskie, Ulstein CX103.
Podpisali też kontrakt, 24.05.2019, z Shanghai Style Cruise Industry Development na 4 + 3 w opcji, 204 m
wycieczkowce. Na liście jest też wietnamski Vung Tau z "Coral Adventurer" a w Europie Brodosplit
z 128 m " Ultramarine". Polskiej pozycji bronił Montex Gdansk z modułami dla Fridtjof Nansen +1 dla Kleven,
oraz Crist Gdynia budujący dla Ulstein. Crist budował kadłuby, wspomagany przez Kłajpedę z nadbudówką.
Na liście jest jeszcze Ponant dla którego powstaje "La Bellot" jako #5 z sześciu.
I znowu ci Chinczycy. CMHI Haimen to chiński #1 w tej klasie jednostek. Na detale brak miejsca !
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.