Vestdavit przejmuje kontrolę nad partnerem w budowie żurawików - Tritec Production Sp. z o.o. Wiodący dostawca systemów do obsługi (manipulacji) łodzi Vestdavit ogłosił na początku marca przejęcie Tritec Production.
Przejęcie obejmuje kompletny zakład produkcyjny i biuro projektowe w Redzikowie koło Słupska, z którego Tritec wspiera Vestdavit jako główny partner odpowiedzialny za montaż, testowanie i dostawę żurawików od ponad dekady. W tym okresie stał się ekspertem w zakresie produkcji najwyższej jakości systemów launch-and-recovery (wodowania i podejmowania z wody), czyli zaawansowanych żurawikach łodziowych, na których opiera się reputacja Vestdavit.
Żurawiki te stosowane są głównie na statkach specjalistycznych, np. niektórych rodzajach statków offshore, a także na okrętach wojennych i patrolowych różnych służb.
"Zatrudniając 65 zaangażowanych pracowników specjalizujących się w produkcji konstrukcji stalowych, montażu hydraulicznym i mechanicznym oraz fabrycznych testach odbiorczych wymaganych dla żurawików o DOR od 1 do 16 ton, Tritec jest wartościowym wzmocnieniem naszego przedsiębiorstwa" - mówi dyrektor zarządzający Vestdavit, Rolf Andreas Wigand. "Cieszymy się, że możemy jeszcze ściślej powiązać tę wiedzę produkcyjną z organizacją Vestdavit i cieszymy się na jeszcze silniejsze relacje z naszymi kolegami w Polsce".
Wraz ze wzrostem zapotrzebowania na wysokiej jakości, szyte na miarę systemy obsługi (manipulacyjne) łodzi, elastyczne żurawie z zawiesiem jednopunktowym i dwupunktowym marki Vestdavit są wybierane przez coraz szerszy zakres klientów z różnych sektorów, mówi Wigand. Przejęcie firmy Tritec przyniesie korzyści w zakresie planowania produkcji i czasu realizacji zamówień w całym asortymencie żurawików dla szybkich jednostek ratowniczych / łodzi MOB, żurawików do łodzi roboczych i systemów bezzałogowych.
"Teraz mamy pełną kontrolę nad naszym łańcuchem dostaw, co oznacza, że możemy nadal dostarczać nasze systemy żurawikowe zgodnie z rosnącym zapotrzebowaniem. Możliwości produkcyjne firmy Tritec okażą się nieocenione w tym względzie i wzmocnią naszą pozycję na rynku" - dodał Rolf Andreas Wigand.
Katarzyna Stańczyk, dyrektor zarządzająca Tritec Production, również wyraziła zadowolenie z przejęcia. "Cieszymy się, że Vestdavit stał się właścicielem naszej firmy […]. Poza zapewnieniem, że zamówienia będą napływać i zabezpieczeniem naszego sukcesu, możemy być pewni, że będziemy pracować nad najlepszymi projektami żurawików w branży. Jesteśmy zaszczyceni, że możemy stać się częścią rodziny Vestdavit".
Od 1975 roku Vestdavit dostarczył ponad 1900 żurawików na zamówienie, projektowanych pod konkretne wymogi zamawiających. Jego rozwiązania posiadają pełne zatwierdzenia wiodących towarzystw klasyfikacyjnych i budowane są nie tylko zgodnie z normami IMO, ale także z normami NORSOK dotyczącymi urządzeń ratunkowych.
Zbudowane w standardzie z amortyzatorami wstrząsów dla wygody załogi i z systemami kontroli wciągarek dla łodzi na fali (wave-riding winch control), żurawiki Vestdavit sprawdziły się w najtrudniejszych warunkach morskich i stały się preferowanym wyposażeniem wybieranym przez takich armatorów i operatorów statków i okrętów jak marynarki wojenne, straże przybrzeżne, organizacje pilotów morskich oraz armatorzy jednostek offshore i sejsmicznych.
Oto wybrane przykładowe zastosowania żurawików Vestdavit:
- żurawik typu PLAR-3600 dla szybkiej hybrydowej łodzi ratowniczej na okręcie HMS Malmo (korweta typu "Stockholm")
- żurawik typu PLR-15000 na okręcie patrolowym Thor Straży Wybrzeża Islandii
- żurawik typu HNC-11000 na okręcie Royal New Zealand Navy - HMNZS Manawanui
- dwa żurawiki typu PAP-6000, zdolne do podnoszenia łodzi ratowniczych o masie do 6 ton w warunkach stanu morza 6 na największym okręcie norweskiej marynarki wojennej - wielozadaniowym okręcie logistycznym i zbiornikowcu KNM Maud.
Zakład w Redzikowie zajmował się, poza żurawikami, także produkcją innych elementów wyposażenia okrętowego, np. systemy embarkacyjne (zintegrowane furty burtowe z platformami embarkacyjnymi i punktem cumowania tendrów) na wycieczkowce lub superjachty dla stoczni niemieckich czy pokrywy luków dla stoczni malzyjskiej.
PBS