Na holu jednostki Leopard wyprowadzony został dzisiaj po południu od nabrzeża wykorzystywanego przez stocznię Damen Shipyards Gdynia i z portu Gdynia kolejny zbudowany w niej częściowo wyposażony superjacht. Celem jest jedna ze stoczni AMELS z grupy Damen, gdzie duży jacht motorowy będzie do końca wyposażony, przejdzie próby morskie i zostanie przekazany armatorowi, prawdopodobnie w 2021 r.
Jacht, o stoczniowym numerze budowy 18803 (nr IMO 9870379), pływać ma pod banderą Wysp Kajmanów dla nieujawnionego armatora, najprawdopodobniej prywatnego (nie będzie przewidziany pod czartery).
Wnętrza jachtu mają być zabudowane i wyposażone według projektu firmy Reymond Langton Design.
Jacht reprezentuje typoszereg Amels 188, z którego statki budowane są w Gdyni od lat 2016/2017 (łącznie z piewszym w serii).
Ma pomieścić do 12 gości w sześciu kabinach, w tym - w apartamencie "master suite", jednej kabinie "VIP stateroom", oraz czterech kabinach dwuosobowych. Statek ma być prowadzony przez 13-osobową załogę.
PBS
Fot.: Piotr B. Stareńczak
AMELS 18803 - charakterystyka podstawowa:
stocznia wyposażająca / główny kontraktujący - Amels BV, Vlissingen, Niderlandy
stocznia (częściowo wyposażony statek) - Damen Shipyards Gdynia
długość całkowita - 60,10 m
szerokość konstrukcyjna - 10,20 m
wysokość boczna - 5,20 m
tonaż pojemnościowy brutto - 970
napęd główny - 2 spalinowe silniki napędu głównego napędzające, przez przekładnie redukcyjne, dwie śruby
prędkość maks. - 15,5 węzła
prędkość eksploatacyjna - 13 węzłów
klasyfikacja - prawdopodobnie Lloyd's Register
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.