Promy pasażersko-samochodowe MF Baltivia i MF Wawel, to pierwsze w tym roku promy należące do krajowego armatora Polskiej Żeglugi Bałtyckiej, które wpłynęły na remont do Gdańskiej Stoczni Remontowa SA.
Zakres remontu promu Baltivia dotyczył głównie prac dokowo-konserwacyjnych. Co ciekawe, zbudowany w 1981 roku (zmodernizowany w 2002 roku), w szwedzkiej stoczni Kalmar Varv dla armatora TT-Line prom, do eksploatacji w barwach Polferries został oficjalnie wprowadzony w styczniu 2007 roku, do czego został przygotowany w Gdańskiej Stoczni Remontowa SA. To wówczas otrzymał charakterystyczne barwy kołobrzeskiego armatora. W kolejnych latach Baltivia kilkukrotnie wpływała do tej stoczni na remonty.
Tymczasem czterdziestolatek MF Wawel przechodzi w Remontowej SA kilkutygodniowy remont, na który składa się m.in. przebudowa dwóch kominów oraz pokładu.
W 2018 roku w Gdańskiej Stoczni Remontowa SA kompleksowy remont przechodził także inny prom – Nova Star, początkowo wyczarterowany, a ostatecznie kupiony przez Polską Żeglugę Bałtycką. W 2019 roku ten sam prom przeszedł w stoczni remont kadłubowy.
Razem z promem Wawel obecnie w Gdańskiej Stoczni Remontowa prowadzone są prace jednocześnie na 25 statkach, w tym aż na 7 jednostkach typu ro-pax i/lub ro-ro.
Sławomir Lewandowski
Fot. Marcin Koszałka / PORTALMORSKI.PL
Może dlatego, że PŹB lepiej remontować promy pływające z Gdańska w Gdańsku, bo nie muszą płynąć taki kawał do Szczecina?
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.