Vistal Gdynia SA w restrukturyzacji informuje poinformowała w komunikacie giełdowym, że w dniu 01 marca 2019 r. została zawarta umowa na wykonanie remontu statku z SMT Shipping (Cyprus) Ltd. z siedzibą na Cyprze.
Szacunkowa wartość umowy wynosi 319 903 EUR netto. Warunki umowy nie odbiegają od warunków powszechnie stosowanych w przypadku zawierania tego typu umów. Umowa przewiduje karę umowną za zwłokę w wykonaniu przedmiotu umowy przekraczającą siedem dni w wysokości 0,1% wartości opóźnionych prac za każdy dzień opóźnienia. Wysokość kar umownych ograniczona została do 10% wartości opóźnionych prac. Kryterium uznania umowy za znaczącą stanowi wartość przedmiotu umowy. Zakończenie remontu przewiduje się wstępnie na koniec marca.
Zawarcie umowy jest efektem rozszerzenia kompetencji Vistal Gdynia SA o usługi remontowe w związku z dokonanym połączeniem ze spółką zależną Vistal Stocznia Remontowa Sp. z o.o., o czym Spółka informowała raportem nr 59/2018. Jak ustalił Portal Morski - statek, którego remont jest przedmiotem umowy, to świeży nabytek SMT Shipping (Cyprus) Ltd., wcześniej przez dłuższy czas eksploatowany między portami USA i Meksyku.
Statek, zbudowany w 1984 r., został zakupiony przez grupę SMT w październiku roku 2018. Wtedy też zmieniono mu nazwę z dotychczasowej W.H. Blount, którą nosił od 1991 roku, kiedy to został przebudowany na samorozładowczy ze zwykłego masowca.
Do Gdyni przybył 23 lutego br., po kilkudniowym przystanku w Amsterdamie i zacumował przy nabrzeżu Węgierskim, gdzie operowała spółka Vistal Stocznia Remontowa Sp. z o.o. i gdzie nadal znajduje się używana przez nią m.in. przy wcześniejszych remontach i przebudowach statków oraz przy budowie częściowo wyposażonych kadłubów, suprastruktura (m.in. żurawie stoczniowe i suwnice).
Obecnie Vistal operuje tam na nieruchomości użyczonej przez Zarząd Morskiego Portu Gdynia SA. Przypomnijmy, że 15 marca 2018 roku sfinalizowano transakcję nabycia przez Zarząd Morskiego Portu Gdynia SA nieruchomości zlokalizowanej przy ul. Czechosłowackiej 3 przy Nabrzeżu Węgierskim od firmy Vistal Stocznia Remontowa Sp. z o.o.
Tym samym Zarząd Morskiego Portu Gdynia SA stał się użytkownikiem wieczystym zabudowanej nieruchomości gruntowej wraz z prawem własności budynków, budowli i urządzeń posadowionych na nieruchomości o powierzchni 35396 m², w tym nabrzeża Węgierskiego o długości 440 m. Nabrzeże to niegdyś należało do Stoczni Gdyńskiej im. Komuny Paryskiej i Stoczni Gdynia SA.
PBS, rel
Fot.: Captain Peter, Marcel and Ruud Coster / Shipspotting.com
Charakterystyka podstawowa:
nr IMO - 8110681
państwo bandery - Wyspy Bahama
typ statku - masowiec samorozładowczy
rok budowy - 1984, przebudowa ze zwykłego masowca - 1991
stocznia - Hyundai Heavy Industries Co Ltd, Ulsan
stoczniowy nr budowy - 202
armator - SMT Shipping Cyprus Ltd, Cypr
operator - SMT Shipmanagement & Transport Gdynia Ltd., Sp. z o.o., Polska
zarząd techniczny - SMT Shipping Poland Sp. z o.o., Polska
długość całkowita - 224,37 m
długość między pionami - 214,99 m
szerokość konstrukcyjna - 32,20 m
zanurzenie - 12,574 m
wysokość boczna - 18,01 m
wysokość od stępki do szczytu najwyższego masztu - 47,83 m
nośność - 59 960 t
wyporność - 73 793 t
masa statku pustego - 13 833 t
tonaż pojemnościowy brutto - 35 904
tonaż pojemnościowy netto - 15 475
prędkość eksploatacyjna - 14,75 węzła (maksymalna 15,70 w.)
moc napędu głównego - MCR 11 181 kW (15 202 KM)
silnik napędu głównego - B&W-Hyundai 7L67GFCA
miejsca dla załogi - 34klasyfikacja - Lloyd's Register
notacja klasy - bulk carrier : strengthened for heavy cargoes, Nos. 2, 4 & 6 holds may be empty : ESP : LI : + LMC
Wcześniej były już remonty dla SMT. Firma ma piękną siedzibę w Sopocie, a co ma Vistal? Bo mnie jest dłużny parę złotych!
Wcześniej były już remonty dla SMT. Firma ma piękną siedzibę w Sopocie, a co ma Vistal? Bo mnie jest dłużny parę złotych!
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.