Morska Stocznia Remontowa "Gryfia" SA, rozpoczęła rok 2019 z pierwszymi podpisanymi umowami ramowymi o współpracy w zakresie remontów statków.
Pierwsza umowa ramowa dotyczy stałego klienta stoczni, armatora Stargate Shipmanagment GmbH z siedzibą w Niemczech, będącego armatorem zarządzającym samochodowców japońskiego armatora "K" Line. Umowa ramowa na rok 2019 kontraktuje 4 jednostki, w zakresie remontu klasowego oraz montażu systemu oczyszczania wód balastowych 0 ballast water management system. W roku 2018 remont w stoczni przeszło 6 jednostek należących do tego armatora.
Kolejna umowa ramowa dotyczy kontynuacji współpracy (zapoczątkowanej w 2008 roku) z armatorem Vertom Bojen Shipmanagment B.V. z rynku niemieckiego i holenderskiego. Armator na ten rok zakontraktował remont 16 jednostek w zakresie remontów klasowych. Większość stanowią masowce.
Jeszcze jedna umowa ramowa została zawarta z armatorem Bereederungsgesellschaft Altership mbH & Co. KG i dotyczy remontu 5 jednostek w bieżącym roku. Masowce te przejdą remonty dokowe.
Koniec roku 2018 był dla Gryfii czasem wzmożonej współpracy z regionalnym odziałem RZGW w Szczecinie Wody Polskie w zakresie remontu siedmiu lodołamaczy. Jednostki przeszły przegląd dokowy podwodnej części kadłuba oraz m.in. pomiary zestawu sterowego i wału śrubowego w ramach corocznego przygotowania jednostki do akcji lodołamania.
Jednostki zostały wyremontowane na podstawie wygranych przetargów, które składały się z trzech części.
Współpraca z regionalnym oddziałem RZGW trwa od wielu lat. Stocznia w 2014 dla oddziału Szczecin wybudowała dwa nowe lodołamacze Stanisław i Andrzej, których stan eksploatacyjny oceniany jest wysoko, co oznacza, że stocznia posiada kompetencje niezbędne do realizacji nowych budów - czytamy w oficjalnym komunikacie stoczni na jej witrynie internetowej. Zdobyte doświadczenie jest wykorzystywane obecnie przy realizacji zlecenia na budowę czterech lodołamaczy, tym razem dla RZGW Gdańsk.
Przy nabrzeżach i w dokach szczecińskiej Gryfii znajdują się obecnie m.in. chłodniowiec Atlantic Lady oraz nieduże statki: cementowiec Cemvale i drobnicowce wielozadaniowe / mini-masowce Beautrophy oraz Hav Saga.
rel (MSR Gryfia), PBS
Fot.: Piotr B. Stareńczak
- ponad 200 remontów w ciągu roku,
- kilka nowych jednostek oddawanych do armatora,
- bez pomocy Państwa...
Dopiero jak Marsjanie wzięli nas w obroty to padło wszystko czego zwieńczeniem było połączenie z trupem Gryfii
Zresztą wasz wlasciel powinien wiedzieć bo był przez jakiś czas prezesem Msr
PS. Jaki jest stosunek umysłowych do fizycznych w Gryfii...? Dziękuję dobranoc.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.