W stoczni AVIC Weihai Shipyard w Chinach odbyło się wodowanie pierwszego statku nowej generacji typu ro-pax dla armatora Stena Line. Prom o nazwie Stena Estrid spłynął na wodę 16 stycznia.
Stena Estrid jest aż o 50% większa niż standardowe promy typu ro-pax. To ważna inwestycja, która jest konsekwencją udanego modelu biznesowego Stena Line zakładającego łączenie przewozów towarowych i pasażerskich.
Prom, który pływać będzie na trasie Dublin-Holyhead na początku 2020 r. jest pierwszym z serii trzech nowych statków z typoszeregu E-Flexer, które mają pływać po Morzu Irlandzkim. Jednostki charakteryzować będzie 215 m długości, pojemność ładunkowa 3100 m, miejsce dla 1000 pasażerów i 120 samochodów osobowych.
AL
Fot.: AVIC
A co z tym kupionym niby promem przez Unity Line, jest czy go nie ma????
Chińczycy przekażą promy w 2020 (##1+2), #3 w 2021, a w 2022 jeszcze dwa większe.
Będa miały 240 m, 1200 pax i linię ładunkową 3600 m.
Gdy Polacy będą walczyli z trudnościami , Stena będzie liczyła zyski. Może się mylę?
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.