Nowe dwustronne hybrydowe promy pasażersko samochodowe, zbudowane w stoczni Remontowa Shipbuilding SA w Gdańsku na zamówienie Transport for London, dotarły już do odbiorcy. Będą obsługiwać połączenie przez Tamizę łącząc dzielnice Woolwich i North Woolwich.
Pierwszy z dwóch nowych promów Ben Woollacott dotarł do Woolwich 15 listopada, drugi zaś Dame Vera Lynn kilka dni później – 21 listopada. Według niektórych źródeł dotarły jednocześnie do portu Tilbury 6 listopada po podróży ze stoczni Remontowa Shipbuilding przez Kanał Kiloński.
Po pierwszych przymiarkach do swoich docelowych przystani mają na razie pozostać w Tilbury w celu przeprowadzenia na nich szkoleń i zapoznania się (tzw. familiaryzacji) załóg z nowym taborem pływającym, zanim wejdą do normalnej eksploatacji na początku stycznia 2019 roku.
Dwa nowe statki zastąpią trzy promy: Ernest Bevin, John Burns i James Newman, które pływały po trasie od 1963 roku. Wycofano je z eksploatacji w zeszłym miesiącu i będą zezłomowane w Le Havre w północnej Francji.
Nowe promy Woolwich zapewnią o 14 procent więcej przestrzeni niż stare statki i będą w stanie przewieźć 150 pasażerów, przy łącznej długości 210 metrów pasa ładunkowego ro-ro. Mają napęd hybrydowy, co zapewnia większą oszczędność paliwa i mniejszy hałas oraz emisje szkodliwych substancji w spalinach.
Czytaj także: Elektryczny prom ze stoczni Remontowa Shipbuilding w próbach morskich [VIDEO]
Transport for London, który nadzoruje tę usługę informuje, że nowe promy są wyposażone w najnowocześniejszy sprzęt w celu zmniejszenia emisji o 90 procent w zakresie cząstek stałych (m.in. sadzy) i o 70 procent tlenku azotu.
Przypomnijmy, że kontrakt między stocznią Remontowa Shipbuilding SA z grupy kapitałowej Remontowa Holding i Transport for London, zawarty został 30 września 2016 roku.
Transport for London jest jednostką organizacyjną samorządu terytorialnego Londynu powołaną w 2000. Odpowiada za kwestie transportu, w tym komunikacji publicznej. Zajmuje się zarówno bieżącym zarządzaniem infrastrukturą transportową jak i wdrażaniem strategii długoterminowych.
Armatorem zarządzającym statków jest firma Briggs Marine Contractors, będąca operatorem przeprawy promowej Woolwich Ferry service na mocy długoterminowej umowy z Transport for London (TfL). Briggs Marine Contractors, wspierana przez Keel Marine, pełni też funkcję podmiotu zatwierdzającego plany budowy w imieniu właściciela (TfL) i prowadzi armatorski nadzór budowy statku w polskiej stoczni.
Promy zaprojektowane zostały przez norweskie biuro projektowe LMG Marin i spełniają zarówno wymogi klasyfikatora tj. Lloyds Register of Shipping, pod którego nadzorem je zbudowano oraz agendy rządowej tj. Maritime & Coastguard Agency.
AL, PBS
Fot.: Remontowa Shipbuilding SA
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.