Pierwszego sierpnia 2018 roku stocznia Remontowa Shipbuilding, należąca do grupy kapitałowej Remontowa Holding, podpisała kontrakt na budowę dwóch kolejnych dwustronnych promów z napędem Diesel Electric Hybrid dla armatora Norled (numer budowy B619/3-4).
Promy zostaną zbudowane w oparciu o projekt LMG 120-DEH przygotowany przez biuro LMG Marin i bedą statkami siostrzanymi w stosunku do jednostek B619/1-2, na które kontrakt Remontowa Shipbuilding i Norled podpisały w lipcu br.
Czytaj więcej:
Remontowa Shipbuilding zbuduje kolejne promy o napędzie elektrycznym
Nowo zakontraktowane promy obsługiwać będą połączenie Mannheller-Fodnes i będą nieznacznie zmodyfikowane w porównaniu do jednostek przeznaczonych na połączenie Festøya-Solavågen. Jako, że dystans pomiędzy Mannheller i Fodnes jest krótszy, pojemność baterii zainstalowanych na pokładzie będzie o ok. 20 procent mniejsza. Jednocześnie, jednostki będą certyfikowane do przewozu większej liczby pasażerów z maksimum na poziomie 395 osób. W związku z tym, liczba środków ratunkowych zostanie zwiększona zgodnie z przepisowymi wymaganiami i pojawi się dodatkowa stacja Morskiego Systemu Ewakuacyjnego (MES).
Jednostki B619/3-4 zostaną dostarczone, odpowiednio, w pierwszym i drugim kwartale 2020 roku.
Nowy kontrakt jest kolejnym rozdziałem owocnej współpracy pomiędzy stocznią Remontowa Shipbuilding i firmą Norled. Kiedy wszystkie cztery promy z serii B619 zostaną dostarczone, liczba statków zbudowanych w Remontowa Shipbuilding w flocie Norleda wzrośnie do 10.
Obecnie portfel produkcyjny stoczni Remontowa Shipbuilding SA liczy łącznie 18 w pełni wyposażonych jednostek pływających, w tym 10 cywilnych (sześć hybrydowych promów pasażersko-samochodowych, dwa statki wielozadaniowe dla Urzędów Morskich, dwa lodołamacze przeciwpowodziowe liniowe) oraz osiem okrętów (dwa niszczyciele min projektu Kormoran II i sześć holowników dla Marynarki Wojennej RP).
GL, rel (Remontowa Shipbuilding)
Więcej o hybrydowych promach na baterie powstających w Polsce, a także o rynku jednostek zasilanych elektrycznością - w najnowszym, sierpniowym numerze miesięcznika POLSKA NA MORZU, już dostępnym w salonach prasowych.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.