Stocznie, Statki

Stocznia Remontowa Shipbuilding SA, należąca do grupy kapitałowej Remontowa Holding, wygrała przetarg na "zaprojektowanie, wybudowanie i dostawę wraz z wyposażeniem dwóch lodołamaczy przeciwpowodziowych liniowych w ramach zadania: Kontynuacja programu budowy lodołamaczy dla RZGW Szczecin". W przetargu zgłoszono trzy oferty. 

Jak czytamy w komunikacie RZGW w Szczecinie, oferta stocznia Remontowa Shipbuilding SA spełnia wszystkie warunki określone w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz uzyskała największą liczbę punktów według kryteriów określonych w SIWZ, spośród wszystkich złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu. W postępowaniu brali udział także: konsorcjum firm PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o. o. i Stocznia Remontowa Nauta SA oraz Poltramp Yard SA. 

Zamówienie dotyczy wykonania i przekazania dwóch, niemal 30-metrowych lodołamaczy, których nadbudówka, pokładówka nad siłownią i sterówka będą wykonane ze stopów aluminium. Na pokładzie głównym przewidziano pomieszczenia dla załogi: kabina kapitana, kambuz, pomieszczenie socjalne dla 5-osobowej załogi oraz pomieszczenie sanitarne (WC, umywalka i natrysk). 

Podstawowym zadaniem lodołamacza liniowego jest poszerzanie rynny wyłamanej w lodzie przez lodołamacze czołowe oraz jej wyłamywanie w obszarze niedostępnym dla lodołamaczy czołowych, a także utrzymywanie drożności w rynnie i zapobieganiu przedwczesnemu zamarzaniu nurtu. Jednostki mają służyć również do rozbijania mniejszych zatorów lodowych, uwalniania filarów mostowych od lodu, czy też kruszenia pokrywy lodowej w portach. 

Przyjęte rozwiązania konstrukcyjno-techniczne będą zgodne z wymaganiami uznanego Towarzystwa Klasyfikacyjnego dla statków żeglugi śródlądowej obowiązującymi w kraju i w UE. 

Charakterystyka lodołamaczy:
długość całkowita: 28,8 m
długość między pionami: 25,85 m
szerokość całkowita: 7,5 m
szerokość konstrukcyjna: 7,2 m
wysokość boczna: 2,4 m
zanurzenie projektowe: 1,4 m
zanurzenie konstrukcyjne: 1,7 m

AL, rel (RZGW w Szczecinie)

+38 A Szczeci gdzie?
Jak to się dzieje? Prywatna stocznia z Gdańska wygrywa przetarg na budowę statków dla Szczecina? Wygrywa też przetarg na budowę holowników i niszczyciela min dla Marynarki. Rząd krzyczy o odbudowie przemysłu stoczniowego, wstawaniu z kolan. Tymczasem Nauta na owych kolanach, Stocznia Wojenna nie potrafi wygrać przetargu na budowę holowników. Śmieszno i straszno...
27 kwiecień 2018 : 11:44 Kobuz | Zgłoś
-27 Nie przesadzaj
Gryfia przecież ma wybudować 4 lodołamacze dla RZGW w Szczecinie (podpisali kontrakt w ub. roku). Nie mówiąc już o budowie promu dla PŻB...
27 kwiecień 2018 : 14:59 Spoko | Zgłoś
+43 PŻB
Rozumiem, że z tym PŻB to w ramach żartu? Sprawdz jaki jest postęp budowy. W ramach przypomnienia - stępkę położyli jakieś 10 miesięcy temu. Może ktoś coś wie o finansowaniu projektu albo chociaż o tym czy faza projektowa się zakończyła?
27 kwiecień 2018 : 20:10 Kobuz | Zgłoś
+39 Rząd krzyczy
No właśnie - rząd krzyczy o odbudowie. A żeby coś zrobić ze stoczniami trzeba włożyć wiele pracy, wysiłku i fachowości, a nie krzyku. A tego rząd nie potrafi.
28 kwiecień 2018 : 06:09 p-11 | Zgłoś
+32 Dziwne pytania
Wolny rynek.
29 kwiecień 2018 : 02:47 insider | Zgłoś
+41 Nie przesadzaj @
Gryfia ma wybudować 4 lodołamacze dla RZGW ale w Gdańsku.
Wniosek jest taki że Szczecin buduje dla Gdańska a Gdańsk buduje dla Szczecina.
Trochę to dziwne ale prawdziwe, taka współpraca?!
27 kwiecień 2018 : 15:34 GEORGE | Zgłoś
+37 V
Delegacje :) inaczej urzędnicy nie dorobić do pensji
27 kwiecień 2018 : 17:23 Mi | Zgłoś
+44 lodolamacze
a rzgw warszawa buduje lodolamacze w kozlu
28 kwiecień 2018 : 08:24 garbaty | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0845 4.1671
EUR 4.2992 4.386
CHF 4.6143 4.7075
GBP 5.1641 5.2685

Newsletter