Stocznia Remontowa Shipbuilding SA, należąca do grupy kapitałowej Remontowa Holding, wygrała przetarg na "zaprojektowanie, wybudowanie i dostawę wraz z wyposażeniem dwóch lodołamaczy przeciwpowodziowych liniowych w ramach zadania: Kontynuacja programu budowy lodołamaczy dla RZGW Szczecin". W przetargu zgłoszono trzy oferty.
Jak czytamy w komunikacie RZGW w Szczecinie, oferta stocznia Remontowa Shipbuilding SA spełnia wszystkie warunki określone w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz uzyskała największą liczbę punktów według kryteriów określonych w SIWZ, spośród wszystkich złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu. W postępowaniu brali udział także: konsorcjum firm PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o. o. i Stocznia Remontowa Nauta SA oraz Poltramp Yard SA.
Zamówienie dotyczy wykonania i przekazania dwóch, niemal 30-metrowych lodołamaczy, których nadbudówka, pokładówka nad siłownią i sterówka będą wykonane ze stopów aluminium. Na pokładzie głównym przewidziano pomieszczenia dla załogi: kabina kapitana, kambuz, pomieszczenie socjalne dla 5-osobowej załogi oraz pomieszczenie sanitarne (WC, umywalka i natrysk).
Podstawowym zadaniem lodołamacza liniowego jest poszerzanie rynny wyłamanej w lodzie przez lodołamacze czołowe oraz jej wyłamywanie w obszarze niedostępnym dla lodołamaczy czołowych, a także utrzymywanie drożności w rynnie i zapobieganiu przedwczesnemu zamarzaniu nurtu. Jednostki mają służyć również do rozbijania mniejszych zatorów lodowych, uwalniania filarów mostowych od lodu, czy też kruszenia pokrywy lodowej w portach.
Przyjęte rozwiązania konstrukcyjno-techniczne będą zgodne z wymaganiami uznanego Towarzystwa Klasyfikacyjnego dla statków żeglugi śródlądowej obowiązującymi w kraju i w UE.
Charakterystyka lodołamaczy:
długość całkowita: 28,8 m
długość między pionami: 25,85 m
szerokość całkowita: 7,5 m
szerokość konstrukcyjna: 7,2 m
wysokość boczna: 2,4 m
zanurzenie projektowe: 1,4 m
zanurzenie konstrukcyjne: 1,7 m
AL, rel (RZGW w Szczecinie)
Wniosek jest taki że Szczecin buduje dla Gdańska a Gdańsk buduje dla Szczecina.
Trochę to dziwne ale prawdziwe, taka współpraca?!
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.