Korea Południowa wdroży plan budowy na 200 statków w ciągu trzech lat, aby wzmocnić rodzimy przemysł okrętowy - informuje portal Port Technology.
Plan zakłada budowę 140 masowców i 60 kontenerowców, w tym jednostek o pojemności 20 tys. TEU i osiem o pojemności 14 tys. TEU.
Zamówienia są częścią planu restrukturyzacji krajowego sektora żeglugi i przemysłu stoczniowego Ministerstwa ds. Oceanów i Rybołówstwa, w odpowiedzi na bankructwo i likwidację spółki Hanjin Shipping Co. w 2016 roku.
- Po bankructwie Hanjin Shipping sprzedaż w przemyśle żeglugowym zmniejszyła się w Korei Południowej o ponad bilion wonów (ponad 935 mln USD - dop. red.) – powiedział minister Kim Young-choon. – Przygotowaliśmy zestaw kompleksowych działań mających na celu wsparcie transportu i przemysłu stoczniowego zmagającego się z konkurencją i regulacjami środowiskowymi – dodał.
Największa firma żeglugowa Korei Południowej, Hyundai Merchant Marine Co., jest obecnie zdolna do transportu 33 000 TEU, co czyni go 14. pod względem wielkości na świecie. Ministerstwo oczekuje, że zamówienia na nowe jednostki zwiększą zdolność firmy do 1 miliona TEU do 2020 roku.
Kraj zobowiązał się również do opracowania ekologicznych statków, które będą zgodne z regulacjami przyjętymi przez Międzynarodową Organizację Morską (IMO). Od 2020 roku statki używające paliw z zawartością siarki powyżej 0,5 procenta będą uznane za niezdatne do żeglugi.
Jednocześnie z planami zakupów statków, ministerstwo zdecydowało o konsolidacji wielu średniej wielkości stoczni przez połączenia firm lub ich sformalizowaną, zorganizowaną współpracę w celu podniesienia ich konkurencyjności. Rząd planuje też znaleźć nowego właściciela dla Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co., która poniosła duże straty w 2017 roku, prowadzące do konieczności ratowania jej rządowym pakietem pomocowym o wartości 2,6 miliarda USD.
AL
Całkowity potencjał przewozowy opiewał na 341495 TEU i plasował sie na pozycji #12 czyli 1.6 % rynku światowego
W portfelu mają dwie zamówione jednostki po 21000 TEU. Osiągnięcie 1 mln TEU do 2020 nie jest realne.
Warto tez wspomnieć o ogromnej konsolidacji w COSCO i nowym JV w Japonii (NYK+MOL+KLine).
W okresie 2018-2019 do eksploatacji ma wejsć 45 kontenerowcow powyzej 20000 TEU kazdy.
Budują je Chiny, Korea, Japonia i Filipiny.
Mieczyslaw
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.