Statek rybacki dla norweskiego odbiorcy Westcon Yards AS zwodowano we wtorek, 27 marca br. w stoczni Remontowa Shipbuilding w Gdańsku. Jednostka, która została zbudowana według projektu Zamawiającego, ma długość 75 metrów i szerokość 15,5 m.
Zwodowana jednostka to trawler pelagiczny przeznaczony do połowu ryb okrężnicą oraz włokiem (nazwa sieci i metody połowowej – PAP). Statek wyposażony jest w 11 ładowni chłodzonych systemem RSW (system wody chłodzonej).
„To pierwszy z dwóch trawlerów pelagicznych zamówionych w naszej stoczni przez Westcon Yards AS” – poinformowała PAP Aleksandra Tesmer z Remontowa Shipbuilding SA.
Podkreśliła, że wtorkowe wodowanie było pierwszym w tym roku w Remontowa Shipbuilding, a zarazem już 1010 w historii tej stoczni. Dodała, że portfel zamówień Remontowej Shipbuilding obejmuje kontrakty do końca 2021 roku.
"W portfelu zamówień znajdują się dwa niszczyciele min typu Kormoran oraz sześć holowników budowanych dla Marynarki Wojennej RP, dwa promy pasażersko-samochodowe zamówione przez brytyjskiego armatora Transport for London oraz dwa wielozadaniowe statki dla Urzędów Morskich w Gdyni i Szczecinie" - wyjaśniła Tesmer.
Remontowa Shipbuilding SA należy do Grupy Kapitałowej Remontowa Holding SA, która jest największą stoczniową grupą kapitałową w Polsce oraz liderem branży przemysłowej w regionie. Holding zarządza dwiema stoczniami oraz wieloma spółkami z sektora okrętowego i offshore.
Stocznia specjalizuje się w budowie wielozadaniowych, specjalistycznych jednostek przeznaczonych do obsługi branży offshore. Buduje także promy pasażersko-samochodowe, statki towarowe, holowniki czy okręty. Firma jest jednym z największych na świecie producentów statków zasilanych gazem LNG i prekursorem w produkcji tego rodzaju jednostek w Europie.
Robert Pietrzak
Fot.: Piotr B. Stareńczak, Sławomir Lewandowski
niestety dobrymi chęciami to piekło jest wybrukowane przykład promu jaki miał być budowany na zgliszczach dawnej stoczni szczecińskiej tu podobno złomiarze ukradli stępkę położoną rok temu dowodzi, że nie będzie to łatwy i prosty proces,
pieniądze to nie wszystko. Przede wszystkim potrzebni są ludzie znający się na budowie statków a tych jest mało chyba najwięcej ich się ostało w holdingu gdańskiej remontówki.
Zyczę miłej lektury, choć notatka dotyczy 2016.
Mieczyslaw
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.