Seacor Marine jeden z kilku największych operatorów jednostek offshore na świecie, będzie miał we flocie pierwszy klasyfikowany statek typu OSV napędzany hybrydowym układem napędowym. Zmodernizuje także inne swoje jednostki.
Spółka notowana na giełdzie w Nowym Jorku informuje, że klasyfikację statku Seacor Maya, który trafi do eksploatacji w maju 2018 roku, zapewni amerykański klasyfikator ABS. Wykonanie zaś powierzono firmie Kongsberg Maritime.
Jednostka zostanie wyposażona w nową technologię zasilania z akumulatorów litowo-jonowych, które według operatora Seacor Marine, zmniejszy zużycie paliwa o 20%.
Seacor Maya to jeden z czterech statków, który zostanie poddany modernizacji. Pozostałe jednostki to Seacor Azteca (2015 r.), Seacor Warrior (2012 r.) i Seacor Viking (2012 r.).
Wszystkie zbudowano w Chinach według projektu polskiego biura projektowo-konsultingowego MMC Ship Design & Marine Consulting Ltd. z Gdyni.
AL, TradeWinds
Fot.: Kongsberg Maritime
Stanowią one elitę MexMar-Seacor JV (Meksyk). Czerwone urzadzenie na pokładzie sluzy do walki z rozlewami olejowymi.
Cała czworka otrzyma naped hybrydowy oraz nowy DP za sprawą KONGSBERG'a. W Polsce tylko montaz.
MexMar posiada 15 statkow.
Seacor jako firma matka jak wiele innych ma klopoty. Ich flota choć liczebna,do imponujacych nie nalezy.
Mieczyslaw
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.