Stocznie, Statki

W poniedziałek, 12 marca do floty armatora Seatrade dołączył statek do przewozu koncentratu soku owoców cytrusowych. Jednostkę Juice Express zbudowano w stoczni Guangxin Shipbuilding & Heavy Industry Co., Ltd (GSHI).

W uroczystości przekazania udział wzięli: AiHu - dyrektor generalny GSHI i Mark Jansen – dyrektor zarządzający Seatrade Groningen i reprezentujący właścicieli - Seatrade Group i Tico Frut. Matką chrzestną Juice Express została Zhou Meng Yao - członek zespołu Seatrade.

Projekt niemal 100-metrowego statku, który zastąpi ponad 33-letnią jednostkę, opracowało biuro projektowo-konsultingowe Groot Ship Design z Holandii, posiadające oddział także w Szczecinie.

Firma jest również autorem opatentowanego, zastosowanego także na Juice Express, rozwiązania - Groot Cross-Bow. To specjalny kształt kadłuba statku, który poprawi jego dzielność morską. Jednostka w trudniejszych warunkach pogodowych, przy wysokiej fali, popłynie szybciej, niż statki o standardowym kształcie kadłuba. Rozwiązanie umożliwia ponadto mniejsze zużycie paliwa.

Juice Express został przystosowany do transportu chłodzonych soków owocowych, kontenerów chłodniczych i ładunków suchych. Przestrzeń ładunkową podzielono na cztery części, z których trzy wyposażone są w zbiorniki na sok ze stali nierdzewnej.

Juice Express:

Długość: 99,9 m

Szerokość: 15, 4 m

Prędkość: 11,5 węzła

Pojemność: 2 346 m3 

AL, rel (Seatrade)

Fot.: Seatrade

+15 B
2 lata pozniej... kapitan z europy, reszta azja,
3 lata pozniej... wszyscy z azji.
14 marzec 2018 : 16:59 A | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0491 4.1309
EUR 4.2097 4.2947
CHF 4.5098 4.601
GBP 5.0936 5.1966

Newsletter