W poniedziałek, 12 marca do floty armatora Seatrade dołączył statek do przewozu koncentratu soku owoców cytrusowych. Jednostkę Juice Express zbudowano w stoczni Guangxin Shipbuilding & Heavy Industry Co., Ltd (GSHI).
W uroczystości przekazania udział wzięli: AiHu - dyrektor generalny GSHI i Mark Jansen – dyrektor zarządzający Seatrade Groningen i reprezentujący właścicieli - Seatrade Group i Tico Frut. Matką chrzestną Juice Express została Zhou Meng Yao - członek zespołu Seatrade.
Projekt niemal 100-metrowego statku, który zastąpi ponad 33-letnią jednostkę, opracowało biuro projektowo-konsultingowe Groot Ship Design z Holandii, posiadające oddział także w Szczecinie.
Firma jest również autorem opatentowanego, zastosowanego także na Juice Express, rozwiązania - Groot Cross-Bow. To specjalny kształt kadłuba statku, który poprawi jego dzielność morską. Jednostka w trudniejszych warunkach pogodowych, przy wysokiej fali, popłynie szybciej, niż statki o standardowym kształcie kadłuba. Rozwiązanie umożliwia ponadto mniejsze zużycie paliwa.
Juice Express został przystosowany do transportu chłodzonych soków owocowych, kontenerów chłodniczych i ładunków suchych. Przestrzeń ładunkową podzielono na cztery części, z których trzy wyposażone są w zbiorniki na sok ze stali nierdzewnej.
Juice Express:
Długość: 99,9 m
Szerokość: 15, 4 m
Prędkość: 11,5 węzła
Pojemność: 2 346 m3
AL, rel (Seatrade)
Fot.: Seatrade
3 lata pozniej... wszyscy z azji.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.