Stocznie, Statki

Prom Elektra, pierwszy zbudowany w Polsce prom o napędzie hybrydowym dla fińskiego operatora FinFerries, został nominowany w kategorii „Statek Roku” w konkursie Marine Propulsion Awards 2018 wydawcy czasopisma "Marine Propulsion & Auxiliary Machinery". 

Wszystkie zgłoszenia przyjmowane przez wydawnictwo Riviera Maritime Media (wydawcę m.in. czasopisma i serwisu informacyjnego "Marine Propulsion & Auxiliary Machinery") zostały rozpatrzone przez niezależnych sędziów, a listę poddano w tym tygodniu pod głosowanie publiczneElektra konkuruje z największym na świecie metanowcem - Cardissa - należącym do Shella i pierwszym gazowcem pełniącym także funkcję lodołamacza - Christophe de Margerie armatora Sovcomflot.

Poniżej bezpośredni link do kategorii "Statek Roku". Głosowanie zostanie zakończone w poniedziałek, 19 marca. 

http://store.rivieramm.com/e-sphc/awards/ship-of-the-year-award.htm

Prom Elektra o wymiarach 96 m długości i ponad 15 m szerokości zbudowano w stoczni Crist SA w Gdyni na zamówienie państwowego armatora Suomen Lauttaliikenne Oy, eksploatującego promy pod znakiem handlowym FinFerries. Kompletny projekt jednostki opracowało okrętowe biuro projektowo-konsultingowe StoGda Ship Design & Engineering Sp. z o. o. (StoGda).

Statek, podczas trudnych warunków pogodowych, może być opcjonalnie napędzany trzema wysokoprężnymi i ekologicznymi silnikami dieslowo-elektrycznymi. Pływający pomiędzy Nauvo a Parainen, służy do transportu 90 pojazdów i maksymalnie 372 osób. 

Czytaj także: Pierwszy polski prom hybrydowy opuścił stocznię Crist

AL, rel (StoGda)

Fot.: Piotr B. Stareńczak

0 Elektra
Mam pewne wątpliwosci, czy Elektrę mozna nazwac jednostką zbudowaną w Polsce. Bez watpienia ,choc na holu,Gdynię opuscił prom,ale do tytułu kwalifikują go rozwiazania,których polskosć jest wątpliwa.
Prom nie bedzie stosował cum,ale tutaj pojawia sie CAVOTEC ktorego MoorMaster automatycznie jednostke cumuje a ATS
(Automatic Plug-in System) zapewnia bezobsługowe podłaczenie do sieci brzegowej po zacumowaniu.
Za cały system elektryczny łącznie ze sterowaniem odpowiada SIEMENS.Statek ma akumulatory po 530 kWh ładowane w kilka minut.
Pozostają jeszcze awaryjne panele słoneczne,ale te są znane z duzych japonskich samochodowcow.
Stawiam więc pytanie :ktory z elementow ocenianych przez szacowny Marine Propulsion swiadczy o naszych zasługach?
Konkurenci ,to inna klasa,nominowane za inne rozwiazania, bo porownywanie Elektry z Christophe de Margerie jest wątpliwe.
Mieczyslaw
09 marzec 2018 : 19:19 Mieczyslaw | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9694 4.0496
EUR 4.3066 4.3936
CHF 4.5812 4.6738
GBP 5.1585 5.2627

Newsletter