Film zamieszczony na łamach Portalu Morskiego, prezentujący rekordową liczbę promów pasażersko-samochodowych w jednym czasie w dokach i przy nabrzeżach Gdańskiej Stoczni Remontowa SA, stał się punktem wyjścia do dyskusji o polskim przemyśle okrętowym w dzisiejszej audycji Radia Gdańsk „Ludzie i Pieniądze”.
13 lutego w serwisie TV Portalu Morskiego zamieściliśmy film prezentujący siedem promów należących do pięciu czołowych światowych armatorów. To rekord w najnowszych dziejach największej polskiej i jednej z największych w Europie stoczni, w której nie było dotąd nagromadzenia takiej liczby jednostek tego typu w jednym czasie.
Ujęcia z drona były wstępem do rozmowy Artura Kiełbasińskiego z ekspertami branży morskiej m.in. na temat tego, jak wygląda rentowność tego typu przedsięwzięć i jakich statków z polskich stoczni oczekują zamawiający z północy. Gośćmi Radia Gdańsk byli: Wioletta Kakowska-Mehring z portalu Trójmiasto.pl, Jerzy Czuczman – prezes Związku Pracodawców Forum Okrętowe, Wojciech Kodłubański - przewodniczący Krajowej Izby Gospodarczej i Mirosław Roliński ze stoczni Crist.
Całej audycji można wysłuchać tutaj >>>
Zobacz film "Rekord w liczbie promów pobity!"
Radio Gdańsk, AL
Juz od wiosny 2015 palono blachy a 30.09.2015 statek zacumowal w Remontowej.Na poczatku 2016 miało na nim pracowac 1000 osob.
Przekazanie staku armatorowi planowano na 4 kwartał 2016.Zmianie uległa waga statku z 30000 do 37000 ton.
Widać, ze w lutym 2018 statek nadal cumuje w Remontowej.Jakie są przyczyny tej sytuacji,kto i ile za to zapłaci?
Nawet jesli pytanie jest retoryczne, to pieniądze w tle sa bardzo realne.
Mieczyslaw
Merytorycznie można zapytać się jednak armatora dlaczego zaangażował Rumuńską firmę w dostarczenie dokumentacji przebudowy i dlaczego owa firma tej dokumentacji nie dostarczyła w terminie, a w części nawet wogóle.
Dodatkowo proponował bym zorientować się czy przebudowa przypadkiem nie została już zakończona i czy postój statku w GSR nie jest spowodowany przejęciem udziałów Totala w polach na morzu północnym przez Statoil.
Zakładam jednak, że tak dociekliwemu znawcy tematu jak pan Mieczysław, taka informacja nie mogła umknąć uwadze!
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.