Jak poinformowała lokalna gazeta w Kolumbii Brytyjskiej "Times Colonist" - niewielka stocznia z tego regionu pozyskała kontrakt na realizację gwarancyjnej obsługi serwisowej trzech statków klasy "Salish" zbudowanych w stoczni Remontowa Shipbuilding SA na zamówienie kanadyjskiego armatora BC Ferries.
Kontrakt ze stocznią Remontowa Shipbuilding SA podpisała Meridian Marine Industries Inc. Firma z Richmond nad rzeką Fraser będzie reprezentowała polską stocznię w ww. zakresie na tamtejszym rynku.
James McFadden, prezes stoczni Meridian przyznał w wypowiedzi dla "Times Colonist", że nie wiadomo, czy z podpisanego kontraktu wyniknie znaczące obłożenie pracą. McFadden był na początku grudnia przez około tydzień w Gdańsku, by negocjować warunki kontraktu.
Salish Orca, Eagle i Raven przekazane został kanadyjskiemu armatorowi w roku 2017, a na mocy kontraktu z BC Ferries, obejmuje je dwuletnia gwarancja.
Promy obsługują trasy Southern Gulf Islands - Tsawwassen oraz Comox - Powell River w Kolumbii Brytyjskiej.
Remontowa nie miała wcześniej przedstawicielstwa w Kanadzie, mającego obsługiwać gwarancję na statki. Kontrakt oznacza, że Meridian będzie - w razie ewentualnie zaistniałej potrzeby - wykonywała prace własnymi siłami (stalowe, rurarskie, ciesielsko-stolarskie) lub zatrudniała lokalnych podwykonawców - informuje "Times Colonist".
- Szukamy możliwości współpracy z europejskimi producentami statków dla BC Ferries - tłumaczy McFadden.
Umowa Meridiana z polską stocznią jest podobna do zawartej przez Point Hope Maritime z Victorii a Damen Shipyards Group, która buduje dla odbiorcy kanadyjskiego dwa mniejsze promy w swojej stoczni w Rumunii.
PBS
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.