Stocznie, Statki

W tym roku chcemy podpisać pierwszy kontrakt na budowę statku jako Stocznia Szczecińska, mówił prezes spółki Andrzej Strzeboński na spotkaniu noworocznym branży morskiej.

Prezes spółki przypomniał, że Stocznia Szczecińska, a wcześniej Szczeciński Park Przemysłowy podpisała listy intencyjne na budowę sześciu małych masowców. Statki te są teraz projektowane, dodał prezes Stoczni Szczecińskiej. 

- My w każdym razie ten rok widzimy dobrze i wchodzimy w niego czynem, czyli naszą aktywnością, naszymi handlowymi kontaktami, które zamierzamy przekuć w kontrakty i je w tym roku podjąć - powiedział prezes tej spółki Andrzej Strzeboński. 

Więcej >>>

Radio Szczecin

+24 plany
A prom min. Morawieckiego już ukończony czy buduje go jakaś inna szczecińska stocznia ?
19 styczeń 2018 : 13:19 maciek2 | Zgłoś
+5 naiwny czy o droge pyta?
każdy kto umie czytac wie, że prom min. Morawieckiego buduje MSR Gryfia na terenie SPP ...
24 styczeń 2018 : 15:25 grzegorzp | Zgłoś
+25 konkrety
W tym roku najlepiej 31 grudnia podpisać coś tam coś, rok do tyłu i stoimy w miejscu.
Panie Prezesie PP- konkrety , a nie polityka , spotkania , wywiady, imprezy.
Kto to za to płaci i czemu tak drogo???
Sama nazwa Stocznia Szczecińska tu nie wystarczy!!!
19 styczeń 2018 : 15:17 Moc | Zgłoś
+26 List intencyjny
A ja dzięki moim kontaktom podpisałem list intencyjny na budowę 10 super tankowców. Są w fazie projektowania przez syna tylko, że póki co jest to projekt teoretyczny, który wisi na lodówce, ale z wiarą i możliwościami wchodzimy w ten rok...
19 styczeń 2018 : 17:39 Majster | Zgłoś
+27 Kolejność
Jeden plus - zachowują kolejność. Najpierw podpisali listy intencyjne, a teraz projektują. Za miedzą za to są tacy co najpierw kładą stepkę, a potem projektują coś do czego mogłaby ona pasować.
19 styczeń 2018 : 21:15 SSN | Zgłoś
+9 Szczecin Janósz Bisnes Szipjart Gróp
Czyli w opinii Janósz Szipjart Bisnesó ze Szczecina, jak np. prezentuje SSN powyżej , nie odróżnia listu intencyjnego od kontraktu :-)))). Dla niego to jest to samo :-))))). Mają takie pojęcie o kontraktowaniu, jak i o BHP, czym się znowu popisali nie dawno. Czyli Janósze są jednak głupsi od swoich kolegów na wyspie, bo tamci, co jak co, ale mają kontrakt podpisany (niestety :-( , choć stępkę kładą przed projektem i nie mają zielonego pojęcia o budowie statków bo to nie są stoczniowcy ! Nie mają biura projektowego i wydziałów produkcji ! Wydawało się, że większych ignorantów się nie znajdzie, a jednak takie głupki się znalazły w Parku. List intencyjny może posłużyć w razie czego w sądzie tylko jako awaryjny papier toaletowy podczas przerwy w rozprawie.
21 styczeń 2018 : 22:01 zażenowany | Zgłoś
+9 c.d.
A motorola "shipowner" się napewno wypnie, bo to jest tylko agent załogowy, a nie armator (co Janósz bisnesu stoczniowego z parku też pewnie nie odróżnia) i powie w sądzie, że sobie jaja tylko robił i sprawdzał poziom debilności drugiej strony. Mając tylko podpisany list intencyjny takie tłumaczenie mu wystarczy :-)))). Dlaczego Janusze same nie budują statków na liście intencyjnym tylko podpisał to państwowy Park. Kto będzie za to płacił ? Wiadomo. Podatnicy. W TYM MIEŚCIE NIE MA KTO RZĄDZIĆ !
21 styczeń 2018 : 22:02 zażenowany | Zgłoś
+6 nie ciesz się za wcześnie,
list intencyjny, to bardzo bezpieczna forma i w tym wypadku dużo bezpieczniejsza, niz kontrakt będący w posiadaniu "wyspiarzy". List intencyjny, to tylko luźna deklaracja, za którą nikt nie będzie ciągał zarządów po sądach. Gorzej mają właściciele kontraktu, bo to jest juz dokument wiążący, niosący za sobą zobowiązania finansowe. Co prawda jest mało prawdopodobne, żeby dwie firmy mające tego samego właściciela, poszły z kontraktem do sądu, ale może się zdarzyć, że "zdesperowany" prezes PŻB, szarpnie Gryfie o odszkodowanie.
PS. Zwykle za aktem położenia stępki, idzie przelew transzy kasy z kontraktu, więc Gryfia już pewnie część pieniąchów zdążyła przeputać. Jest więc o co się sądzić.
24 styczeń 2018 : 15:50 grzegorzp | Zgłoś
+16 Rozumiem irytację nie tylko czytelników
Wielu, którzy to czytają już dawno pracowaliby w nowo powstałej Stoczni. Ale :
1. Co może więcej uczynić pan Strzemboński ? Zrobił człowiek naprawdę bardzo wiele. Brawo.
2. Rząd jak chce otworzyć Stocznię , to musi wyłożyć kasę , przynajmniej na początek. KE uzna to od razu za niedozwoloną pomoc.
3.Otwieranie Stoczni w układzie biznesowym do budowy serii małych kurdupli nie ma sensu i może nie zmieścić się w Budżecie Budowy w finalnym rozliczeniu.Coś na ten temat wiedzą Ci co teraz ćwiczą te tematy na co dzień.
4. W obecnej sytuacji to zamówienie może złożyć Armator, który liczy na odszkodowanie. Pytam od kogo ?
5.Dobra ,udało się - jest ZYSK . Kto i z kim się nim podzieli ?
20 styczeń 2018 : 14:26 FIGO | Zgłoś
+16 Cierpliwie czekam
Państwo Polskie KE przekonuje do swoich racji.Wykłada kasę na otwarcie Państwowej Stoczni .Ta zatrudnia fachowców na etaty w oparciu o wydajność i rachunek ekonomiczny.Firmy kooperujące , to dostawcy towarów, podzespołów, modułów, nawet gotowych sekcji.Na terenie Stoczni ( dokładniej przy składaniu statku ) pracują tylko Stoczniowcy i ewentualnie Firmy serwisowe ( jak za Komuny ). Burdelu z zatrudnianiem małych firemek jako podwykonawców nie widzę ! Nie ma powodu , by wchodzić do tej samej wody ponownie .Tak upadły poprzednie Stocznie i duże szanse na wyp....nie miała Gryfia . Skończył się Liberalizm Tuska i jego kupli typu Lewandowski ( ten co za 1zł sprzedawał fabrykę Armatury w Krakowie ). Tylko tak, bez burdelu .Inaczej kasa na zmarnowanie.
20 styczeń 2018 : 14:45 FIGO | Zgłoś
+5 To już było
Tak już było. Zawaliło się z trzaskiem (a właściwie zgniło) w 1989. Państwowe stocznie - czyli niczyje. Pan płaci, pani płaci, społeczeństwo płaci.
21 styczeń 2018 : 21:02 P-11 | Zgłoś
+7 Państwowa
Państwowa stocznia? W kraju UE? Jakiś żart? Gdzie takie "cuda ekonomiczne" istnieją? Stocznia inna niż prywatna, niezależna od polityków i ich humorów nie ma racji bytu.
20 styczeń 2018 : 22:04 SSN | Zgłoś
+14 do Janósza z Klóbó Szipjart Bisnesó czyli SSN
np. DCNS we Francji jest państwowy, Navanitia w Hiszpanii i wiele wiele innych. To Unia europejska tłuku ! Nie pisz głupot ! W tych stoczniach pracują inżynierowie, biura projektowe na poziomie i praca w najwyższym standardzie. Janósze ze Szczecina ze swoimi standardami, podejściem do BHP i technologii byli by tam poszczuci psami ! I WIĘC Z LUDŻMI NA POZIOMIE STOCZNIA PAŃSTWOWA MOŻE ISTNIEĆ I PODPISYWAĆ POWAŻNE KONTRAKTY, ALE TO NIE WYPALI Z JANÓSZAMI I KRĘTACZAMI Z WYSPY ! STATKI BUDUJĄ INŻYNIEROWIE, DOŚWIADCZENI FACHOWCY I INNI LUDZIE INTELIGENTNI, PO SZKOŁACH I NA POZIOMiE A NIE JANÓSZE I KRĘTACZE Z WYSPY, KTÓRZY NARZUCAJĄ SWOJE LUMPEN STANDARDY I MENTALNOŚĆ ! LUDZI NA POZIOMIE TRZEBA DO SZCZECINA ŚCIĄGNĄĆ ŻEBY CYWILIZOWAĆ I NAWRACAĆ POGAN !
21 styczeń 2018 : 22:58 zażenowany | Zgłoś
+13 C.D.
Co na to PIP ? :-). Dżinsy, adidasy, czapki bejsbolówki zamiast kasku :-). A potem płacz bo sprzęt się spalił magazyn farb był wykorzystywany do prac :-) ! Jak do technologii mają takie samo podejście jak do BHP, to NO COMMENTS !
[link usunięty]
W tym mieście nie ma temat odbudowy poważnego przemysłu stoczniowe i poważnych zleceń z kim poważnie porozmawiać ! Szydzą i gryzą rękę podatnika który zlecenie na prom dał ! Niech chcą i nie umieją robić to im zabrać ! Jeden Gawron wystarczy !
21 styczeń 2018 : 23:07 zażenowany | Zgłoś
+6 Co wy na to....
U wybrzeźy Chin stoi na sznurku ok 2000 tyś niedokończonych statków....
21 styczeń 2018 : 12:31 Były stoczniowiec | Zgłoś
+2 2 miliony statków?
O matko... To jeden na 700 Chińczyków. Jak oni wszyscy na nie wsiądą i popłyną na zachód...
26 styczeń 2018 : 11:35 Statystyk | Zgłoś
+8 Niech sobie stoją niedokończone statki w Chinach
Pojawiły się tam , bo nie Armatorzy, ale ludzie z grubą kasą zainwestowali w budowę w opcji , że z przebitka zarobią. Rynek okrętowy tak nie działa.Powstało również zbyt wiele samozwańczych Armatorów z jednym lub dwoma statkami.Tutaj mam żal do PŻM-u , że sprzedawał stare statki takim *****om zamiast je złomować. Teraz ma niechcianą konkurencję i spadek indeksów.Trzeba było stare złomować.Mniej kasy, ale nie ma konkurencji dziadów.Chińczycy lubią złom, poradzą sobie.
22 styczeń 2018 : 09:11 FIGO | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9625 4.0425
EUR 4.3054 4.3924
CHF 4.5834 4.676
GBP 5.1082 5.2114

Newsletter