Stocznie, Statki

Południowokoreańska stocznia Hyundai Heavy Industries (HHI) ten rok zakończy sukcesem, dostarczając największy na świecie statek napędzany skroplonym gazem ziemnym (LNG). 

Hyundai Mipo Dockyard (HMD), część HHI Group, przekaże w tym miesiącu masowiec o nośności 50 000 t ze zbiornikiem paliwa LNG wytworzonym ze stali wysokomanganowej o dużej odporności. Statek został zamówiony w 2016 roku i jest budowany dla Ilshin Logistics współpracującej z Posco. To największy masowiec z napędem LNG, jaki kiedykolwiek zamówiono. Klasyfikację, certyfikację i zgodność z International Gas Fuel (IGF) Code zapewniają Lloyd’s Register (LR) i Korean Register (KR). Na statku zastosowano zbiornik z nowego typu stali kriogenicznej, opracowanej przez Posco. Zbiornik paliwa LNG został umieszczony na pokładzie głównym części rufowej statku. 

HHI robi postępy w budowie statków zasilanych LNG - niedawno podpisała kontrakt na budowę pierwszego na świecie tankowca typu aframax z napędem LNG. Ponadto stocznia i towarzystwo klasyfikacyjne LR kończy projekt masowców o nośności 180 000 t (cape size). Opracowany projekt czeka jedynie na akceptację. Jak ujawnił Lloyd’s Register, statki wykorzystywane będą na trasie np. Australia-Azja i Brazylia-Azja. Aby wybrać optymalną lokalizację i typ zbiorników LNG w projekcie, stocznia wykonała szereg studiów przypadków dla uzyskania konkurencyjnych modeli kosztów inwestycyjnych i eksploatacyjnych. W rezultacie wybrano zbiorniki paliwa LNG ze stali wysokomanganowej Posco lub 9% stalą niklową. Zostaną umieszczone w rufowej części statku. W  przypadku rejsu długodystansowego można zainstalować większy zbiornik magazynowy LNG na śródokręciu.

- Wierzymy, że nasza praca nad tworzeniem przyjaznych dla środowiska projektów jest bardziej misją niż wyborem, która doprowadzi do czystszego przemysłu transportowego i bardziej ekologicznego świata. Mamy nadzieję, że pierwszym beneficjentem tych starań będzie przemysł okrętowy - skomentował Hyung Kwan Kim, wiceprezes HHI.

AL

+2 LNG
Kazda nowa jednostka bardzo cieszy. Obecnie jest ich ponad 100, glównie "offshory",promy i kontenerowce.Te najwieksze tez.
Pozwole sobie jednak przyblizyć wycieczkowiec AIDAnowa IMO9781865. 183900 GT, 5200 pasazerów (6600) w 2500 kabinach.
Napedzana 4 silnikami Caterpillar/MaN. To nowy konkurent dla wiodącej Wartsila.Cena statku 950 Mln $$.
21.02.2017 pierwsze cięcie blach
06.09.2017 połozenie stępki -blok 120 ton, pierwszy z 90
02.12.2018 dziewiczy rejs na Wyspy Kanaryjskie (porównaj terminy z promem dla PZB)
Statek jest budowany w krytym suchym doku w Papenburgu,w ciepełku i bez oglądania sie na aurę.
Na staku zamontowano 3 zbiorniki LNG, 2x1500 m3 + 550 m3. Jednostka ma 2 autonomiczne siłownie.
Hyundai to znakomita firma,ale takie cacka,to jeszcze nie teraz.
Mieczyslaw
19 grudzień 2017 : 20:38 Mieczyslaw | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0845 4.1671
EUR 4.2992 4.386
CHF 4.6143 4.7075
GBP 5.1641 5.2685

Newsletter