Stocznie, Statki

Zarząd Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia publikuje oświadczenie w sprawie danych finansowych stoczni przedstawionych przez posła Platformy Obywatelskiej - Norberta Obryckiego. Poniżej publikujemy treść komunikatu w całości.

"W związku z przedstawieniem przez Pana Posła Norberta Obryckiego nieprawdziwych i niemających oparcia w danych finansowych informacji na temat Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia, informujemy, że Fundusz Inwestycyjny MARS jako główny akcjonariusz stoczni zwróci się do Pana Posła o powstrzymanie od wyrażania publicznie niepopartych żadnymi faktami opinii, które godzą w dobre imię stoczni.

Jednocześnie pragniemy zaznaczyć, że tego rodzaju informacje są krzywdzące dla stoczni, podważają jej pozycję na rynku, a także powodują niepokój wśród załogi, klientów i kooperantów spółki utrudniając w ten sposób normalny tok pracy. W związku z tym w trosce o ochronę dobrego imienia Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia Fundusz MARS podejmie kroki prawne w trybie art. 43 Kodeksu Cywilnego.

Ponadto oświadczamy, że nie jest prawdziwa podana przez Pana posła informacja, jakoby Morska Stocznia Remontowa Gryfia ukrywała dane finansowe. Jak każda spółka akcyjna, której akcje nie są w obrocie publicznym, Morska Stocznia Remontowa Gryfia publikuje roczne sprawozdania finansowe w Krajowym Rejestrze Sądowym. Wyniki za rok 2017 będą publicznie dostępne po zbadaniu ich przez biegłego rewidenta i opublikowaniu w KRS. W obowiązujących przepisach nie ma podstawy prawnej, która upoważniałaby stocznię lub jej właściciela do publikowania cząstkowych, niezaudytowanych danych.

Jako główny akcjonariusz MSR Gryfia jesteśmy zadowoleni, że po wielu latach stocznia odzyskała zaufanie lokalnego armatora – Polskiej Żeglugi Morskiej. Podkreślamy jednak, że udział przychodów z remontów zlecanych przez PŻM stanowi zaledwie ok. 15% wszystkich przychodów stoczni. Oznacza to, że zdecydowana większość zleceń pochodzi od innych armatorów, w tym renomowanych firm z Europy Północnej i Zachodniej.

Dzięki ogromnemu wysiłkowi zarządu i pracowników spółki, stocznia pierwszy raz od czasu połączenia zakładów w Szczecinie i Świnoujściu w 2013 r. zakończyła trzy kwartały tego roku z zyskiem. W tym czasie osiągnęła przychody zbliżone do tych, które zanotowała w całym roku 2016. Poprawa wskaźników finansowych stoczni została osiągnięta dzięki konsekwentnej realizacji planu naprawczego, w ramach którego zarząd ściśle współpracuje z głównym akcjonariuszem.  

Pomimo dobrych wyników za 3 pierwsze kwartały spodziewamy się, że ostatni będzie trudniejszy, co jest związane z sezonowością na rynku remontów. Dlatego stocznia wspólnie z głównym akcjonariuszem intensyfikuje działania mające na celu osiągnięcie trwałej rentowności. Co najważniejsze, w naszej działalności kierujemy się zasadami biznesu odpowiedzialnego społecznie, dlatego zależy nam na tym, aby odpowiednio zadbać o ludzi i ich miejsca pracy. Naszym celem jest, aby Szczecin i Zachodnie Pomorze stały się silnym ośrodkiem stoczniowym, mogącym skutecznie konkurować z innymi stoczniami na Bałtyku i w Europie Zachodniej.

Sygnały płynące z rynku remontu statków wskazują, że kolejne miesiące i lata mogą być bardzo trudne i armatorzy będą w dalszym ciągu ograniczać wydatki na remonty. Dlatego wspólnie z Zarządem stoczni podejmujemy działania wyprzedzające, które w dłuższej perspektywie pozwolą osiągnąć optymalny model funkcjonowania stoczni, poprawić jej efektywność i dostosować się do oczekiwań rynku.  

Wobec niekorzystnych perspektyw w segmencie rynku remontów statków, stocznia rozwija działalność w innych segmentach, aby zrównoważyć portfel zamówień i uniezależnić się od zmian koniunktury. Są to budowy nowych statków oraz produkcja specjalna. Obecnie trwa faza projektowa zarówno w przypadku projektu budowy promu ro-pax B 145-1/I, jak i projektu budowy lodołamaczy rzecznych dla RZGW w Gdańsku.

Dzięki pozyskaniu Koncesji na obrót bronią i materiałami o przeznaczeniu wojskowym i policyjnym, a także Świadectwa bezpieczeństwa przemysłowego, MSR Gryfia może uczestniczyć w przetargach na remonty okrętów wojennych Marynarki Wojennej. Aktualnie w zakładzie w Świnoujściu realizowany jest remont trałowca bazowego ORP Hańcza."

rel (MS TFI)

+24 Zyski
Chciałbym wierzyć w treść powyższego komunikatu. Niestety, jako były pracownik stoczni widzę prawie codziennie puste doki i tu nie trzeba być super ekonomistom, żeby wiedzieć, że zbyt dużego obrotu (nie mówiąc o zysku) stocznia nie ma.
30 listopad 2017 : 11:47 Guru | Zgłoś
+24 Jak to wytlumaczyc ???
W Europie wszystkie duze stocznie maja zlecenia na wycieczkowce. Zwyczajnie BRAK jest Stoczni i pracownikow.
A tu walka o przetrwanie. Co robi Marketing, dla kogo zalatwia zlecenia? Stocznie z teczki na wynajmowych placach lub wydmach buduja, a stocznia z gwarancja Panstwa ledwo dyszy.
30 listopad 2017 : 13:01 KasiaKasia | Zgłoś
+20 Projekt klasyfikacyjny promu
Czy ktoś wie na jakim etapie jest wybór wykonawcy projektu klasyfikacyjnego promu?
Na początek 2018 r. Gryfia deklarowała rozpoczęcie palenia blach, czyli PTwinien być już w zaawansowanej fazie.
A jak to wygląda w rzeczywistości?
30 listopad 2017 : 21:08 wodnik | Zgłoś
-1 3M
3M
01 grudzień 2017 : 08:45 KasiaKasia | Zgłoś
0 3M to nie nazwa fimy a lokalizacja
Ludzie wpis o 3M jest OK jezeli 3M to nie nazwa fimy a lokalizacja.
Wszyscy to wiedzą i o tym plotkują.
04 grudzień 2017 : 08:39 StasiuiNel | Zgłoś
+2 mało domyślny
Zrozumiałem że Trójmiasto. Am I right?
04 grudzień 2017 : 12:28 wodnik | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0845 4.1671
EUR 4.2992 4.386
CHF 4.6143 4.7075
GBP 5.1641 5.2685

Newsletter