Realizacja budowy nowego statku wsparcia prac konstrukcyjnych offshore (Construction Support Vessel - CSV) dla holenderskiego operatora Acta Marine postępuje zgodnie z harmonogramem - czytamy w komunikacie firmy. Jednostka, częściowo wyposażona, powstaje w Polsce. Teraz pochwalono się jej nazwą.
Acta Auriga - statek konstrukcyjny offshore i do obsługi morskich farm wiatrowych - jako częściowo wyposażony - powstaje w stoczni Crist SA. Zgodnie z zapowiedziami kadłub zostanie odholowany z Gdyni do Ulsteinvik w Norwegii na początku listopada 2017. Tam, w stoczni Ulstein, odbywać się będzie jego wyposażanie w dostarczony przez SMST system pomostu komunikacyjnego z dynamiczną kompensacją ruchów, zamontowany na kolumnie ze zintegrowanym systemem dostosowywania wysokości pomostu i z windą dla personelu oraz drobnych ładunków. Dodatkowo Acta Auriga otrzyma żuraw z kompensacją ruchów 3D o 6-tonowym udźwigu.
Statek charakteryzować będzie długość całkowita 93,40 m, szerokość konstrukcyjna 18,00 m, zanurzenie 6,00 m, tonaż pojemnościowy brutto 6050 i nośność 3200 t. Jak czytamy w komunikacie, zostanie dostarczony operatorowi prawdopodobnie pod koniec pierwszego kwartału 2018 roku i będzie wykorzystywany podczas budowy morskiej farmy wiatrowej, montażu, a także prac konserwacyjnych. Stępkę pod jego budowę położono formalnie 22 lutego br.
X-STERN
W konstrukcji kadłuba zastosowano rozwiązania części rufowej, według opatentowanej już koncepcji. Wpływa ona m.in. na zmniejszenie zużycia energii i pozwala na utrzymanie odpowiedniej pozycji, gdy statek wchodzi w falę, co znacznie ułatwia wykonywanie prac i poprawia komfort załogi znajdującej się na pokładzie.
Acta Marine to operator działający na skalę światową w branży, jak m.in. pogłębiarska czy w budownictwie morskim. Firma jest właścicielem i zarządza flotą około 45-statków.
Norweska spółka Ulstein Group swoją działalność rozpoczęła już w 1917 roku i specjalizuje się m.in. w projektowaniu statków i obiektów pływających oraz ich budowie.
AL, rel (Acta Marine)