W piątek, 28 lipca przeprowadzono operację przejścia okrętu patrolowego ORP Ślązak na Nabrzeże Gościnne. Celem było wykonanie prób całego układu napędowego.
Zwodowany ponad dwa lata temu ORP Ślązak, przeznaczony ma być m.in. do patrolowania i ochrony torów podejściowych oraz morskich linii komunikacyjnych, jak i zwalczania piractwa i terroryzmu morskiego. Został przemianowany z pierwotnie budowanej korwety Gawron.
Czytaj także: "Płyń po morzach i oceanach... ". Chrzest i wodowanie okrętu patrolowego ORP Ślązak [VIDEO]
Okręt ma mieć możliwość działania we wszystkich warunkach hydrologiczno-meteorologicznych, a także do pływania w okresie zimowym, po kruszonym lodzie lub za lodołamaczami, tj. we wszystkich rejonach pływania z wyjątkiem rejonów antarktycznych i arktycznych.
Jego wyporność standardowa wynosi 1800 t., długość całkowita - 95,2 m, szerokość - 13,5 m, wysokość do pokładu otwartego - 9,35 m, zanurzenie - 3,6 m. Autonomiczność działania określono na 30 dni.
Jednostka miała wejść do służby w końcu 2016 r., ale, już w marcu minionego roku wiceszef MON Bartosz Kownacki, informował o trwającym kilkanaście miesięcy opóźnieniu.
Czytaj także: Kownacki w Sejmie RP o opóźnieniu w budowie patrolowca ORP Ślązak
AL, rel (MON)
Fot.: Piotr B. Stareńczak
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.