Express 3, najnowszy prom Molslinjen, który dołączył niedawno do floty duńskiego przewoźnika, jest też przystosowany do przewozu pojazdów modułowych - przypomniał armator. Pierwszy tego typu transport znalazł się niedawno testowo na pokładzie katamaranu.
Zbudowany w Australii szybki prom został zaprojektowany w taki sposób, by przewóz ładunków ponadnormatywnych oraz naczep modułowych stał się łatwiejszy. Zmiany objęły m.in. pokład samochodowy. Usunięto z niego wiele elementów w postaci słupów czy innych elementów konstrukcyjnych, które normalnie utrudniałyby manewrowanie tego typu ładunkiem lub w ogóle uniemożliwiłyby jego transport.
Armator przeprowadził już pierwsze testy, sondując w ten sposób nowe możliwości promu. W porcie Aarhus wtoczono na pokład samochodowy ładunek modułowy o długości 25 metrów, a następnie go z niego usunięto. Jak zauważył Jesper Skovgaard z Molslinjen, tego typu ładunki mogą się teraz przemieszczać na pokładzie samochodowym bez przeszkód.
PromySkat.pl