Koncern Wärtsilä zdobył zlecenie na dostawę silników, śrub napędowych i systemów paliwowych dla czterech nowych zbiornikowców.
Jak czytamy w komunikacie, statki napędzane będą zarówno skroplonym gazem ziemnym (LNG), jak i olejem napędowym. Zostaną zbudowane w stoczni Scheepswerf Ferus Smit w Holandii dla armatora Erik Thun AB.
W 2015 roku holenderska stocznia wybudowała dla tego samego armatora dwa cementowce, które są obecnie obsługiwane przez KG Jebsen Cement z siedzibą w Norwegii. Kolejne zamówienie armatora jest dowodem satysfakcji z eksploatowanych statków z technologią Wärtsilä.
115-metrowe zbiornikowce do żeglugi przybrzeżnej charakteryzować będzie wysoka efektywność energetyczna oraz niski poziom hałasu, zarówno powyżej poziomu wody, jak i poniżej. Jak czytamy w komunikacie, to właśnie rozwiązania Wärtsilä spełniają powyższe kryteria.
Pełny zakres dostaw fińskiego koncernu składa się z sześciocylindrowych silników Wärtsilä 34DF, Wärtsilä LNGPac, Wärtsilä Gas Valve Unit (GVU) oraz śrub napędowych o regulowanym skoku z dyszą HP.
Cechą charakterystyczną dostarczanego systemu paliwowego Wärtsilä jest otwarty typ instalacji przygotowania gazu (TCS - tank connections space). Korzyścią takiego systemu jest jego zredukowana masa, wspólne (kombinowane) medium grzewcze ładunku, pozwalające na kontrolowanie (sterowanie) temperatury zarówno wewnątrz TCS, jak i przy odparowywania (regazyfikacji) LNG; oznacza to mniej prac instalacyjnych dla stoczni i zmniejszone zapotrzebowanie na energię.
Dostawa do stoczni nastąpi na początku 2018 roku.
Statki z klasą lodową 1A będą mogły pływać przez cały rok po Morzu Bałtyckim.
AL, PBS