Stocznie, Statki

Pochylnia, na której ma zostać położona stępka pod budowę pierwszego promu dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej, jest sprawna i przygotowana na to wydarzenie - zapewnia Andrzej Strzeboński, prezes Szczecińskiego Parku Przemysłowego, czyli dawnej Stoczni Szczecińskiej.

Stępka ma zostać położona 23 czerwca. Szczeciński Park Przemysłowy czeka na dofinansowanie. Pieniądze są potrzebne na inwestycje w infrastrukturę stoczniową, którą trzeba odtworzyć.

- Chodzi o wycięty, wyzłomowany ciąg spawania płatów, wyeliminowany ciężki transport poziomy, czyli pojazdy samojezdne, itd. Mógłbym tego dużo wymienić - mówi Strzeboński i dodaje, że te inwestycje trzeba przeprowadzić szybko.

Czytaj także: Szczegóły budowy promu dla PŻB

Więcej >>>

Radio Szczecin

+16 metamorfoza
A jeszcze wczoraj Portal podawał, że w związku z planowanym położeniem stępki promu, konieczny będzie remont pochylni Wulkan.
Jak czytamy powyżej, przeprowadzono to sprawnie, bo dzisiaj pochylnia jest już cacy.
Brawo, tak trzymać.
09 czerwiec 2017 : 19:21 wodnik | Zgłoś
+13 wulkan
Pochylnia jest nieskomplikowanym urzadzeniem do wodowania statkow. W przypadku pochylni Wulkan niie ma tez potrzeb dokonywania wielkich remontow. Kazda konstrukcja kazdeu urzadzenie wymaga stalej konserwacji inazywanie tego remontem moze wprowadzac w blad osoby postronne. Oczywiscie w tym przypadku zakres prac remontowych bedzie wiekszy niz podczas norkalnej eksploatacji wynika to z dlugiej przerwy w uzytkowaniu pochylni i nic wiecej
10 czerwiec 2017 : 04:19 marinkes | Zgłoś
+15 budowa.....
A projekt roboczy stocznia ma ? czy tylko potną blachy i będą świętować kolejny sukces rządu ?
10 czerwiec 2017 : 11:24 maciek2 | Zgłoś
+7 pracownik
zadnego projektu niema i narazie nie bedzie
jest dokumentacja na stepke poto aby pani
szydlo mogla oglosic kolejny wielki sukces rzadu
16 czerwiec 2017 : 09:54 budowniczy | Zgłoś
+9 budowniczy
koszty tego promu jesli wogule powstanie beda ogromne
ale cotam koszty wazniejsza wyborcza kielbasa
na ktora zLozymy sie wszyscy podatnicy....
16 czerwiec 2017 : 09:57 budowniczy | Zgłoś
+4 koszty
koszty budowy promu będą duże i tego nikt nie ukrywa. z pewnością będą większe niż gdyby stocznia normalnie funkcjonowała a nie została zniszczona. ale tu chodzi by ożywić przemysł okrętowy w rejonie zachodniopomorskiem.
Przeszkód w budowie statku będzie wiele : dokumentacja jest tworzona na bieżąco a wiadomo, że zdarzają się różne
błędy i braki spowodowane niekompletnymi ustaleniami z armatorem, dostawcami urządzeń itd., brakuje też ludzi do realizacji tego projektu : inżynierów budowy okrętów, mistrzów, monterów kadłubowych, spawaczy ,ślusarzy, szlifierzy , elektryków itd.itd. Ale , wierzę w to ten prom zostanie zbudowany będzie to pierwszy krok ku odbudowie stoczni.
Niestety po raz kolejny potwierdzają się słowa, że łatwo niszczyć ale trudno odbudować. Mam nadzieję, że wreszcie
dojdzie do ustalenia winnych zniszczenia polskiego przemysłu okrętowego.
18 czerwiec 2017 : 04:52 Detto | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0845 4.1671
EUR 4.2992 4.386
CHF 4.6143 4.7075
GBP 5.1641 5.2685

Newsletter