Stocznia remontowa Szkuner we Władysławowie to istotna część działalności spółki o tej samej nazwie, zajmującej się głównie połowami na wodach Bałtyku oraz przetwórstwem ryb. Spora część zamówień na remonty i przebudowy statków, a także szansa na budowę zupełnie nowej jednostki, koncentruje uwagę właśnie na sektorze stoczniowym tej spółki.
- Aktualnie w stoczni realizujemy 10 remontów i przebudów dla Klientów z Polski oraz Danii i Holandii - mówi Marcin Ryngwelski dyrektor stoczni. - Wszystkie prace potrwają do października tego roku. Staramy się też pozyskać kontrakt na budowę statku. Zaawansowane rozmowy z armatorem z zachodu są na ukończeniu, a finalną decyzję ma podjąć do końca sierpnia - dodaje Ryngwelski.
Przed Szkunerem również bardzo ciekawy projekt polegający na wydłużeniu o 4 metry statku do połowu krewetek. Dla stoczni to bardzo duże wyzwanie logistyczne i produkcyjne.
Mimo że stocznia pozyskała nowych klientów z Dani, Niemiec, Holandii oraz Belgii, nie zapomina o polskiej flocie rybackiej. Aktualnie realizuje również projekt dla Zarządu Portu Gdynia, a następnie przeprowadzi remont dla Urzędu Morskiego.
Warto dodać, że stocznia Szkuner od dwóch tygodni realizuje także projekt dla armatora holenderskiego. Statek Tonijn (GUARD do obsługi Farm Wiatrowych) jest największym, pod względem długości całkowitej, statkiem, jaki kiedykolwiek wszedł na remont do stoczni Szkuner.
- Na co dzień remontujemy i przebudowujemy statki do 30 m i wyporności 200 t, a Tonijn był naprawdę wyzwaniem dla naszych inżynierów i ekipy obsługującej Slip, ponieważ ma 37 metrów i 300 Ton. To zdecydowanie rekord - mówi Dyrektor Ryngwelski.
Szkuner Sp. z o. o. istnieje od stycznia 1955 roku, jego siedziba mieści się w porcie we Władysławowie. To największy port rybacki w Polsce. Główną działalnością firmy są połowy na wodach Bałtyku oraz przetwórstwo ryb. Spółka jest właścicielem 5 kutrów rybackich, poza tym posiada przestronne hale produkcyjne, nowoczesne maszyny i urządzenia do przetwórstwa ryb, chłodnie składowe na 1200 ton oraz 800 ton, komory zerowe o zdolności przechowywania 200 ton, a także szafy i tunel zamrażalniczy o zdolności zamrażania 80 ton/dobę.
Głównymi produktami Szkunera są filety świeże i mrożone z dorsza i śledzia, tusze śledziowe świeże i mrożone, szproty świeże i mrożone. Świadczy również usługi w zakresie przetwórstwa rybnego z powierzonego surowca. Odbiorcami są podmioty działające na rynku lokalnym, hurtownie, zakłady przetwórcze prowadzące dalszą obróbkę. Produkty rybne eksportowane są również do wielu krajów europejskich.
Szkuner zarządza również portem we Władysławowie i świadczy usługi portowe, m. in. usługi przeładunkowe.
rel (Szkuner Sp. z o. o.)
świadczą po tym. Dzisiaj brakuje małych firm remontujących kutry rybackie bo przecież remont w dużej stoczni np w holdingu gdanskiej remontowej byłby ze względów finansowych nie możliwy do wykonania.
Pan dyrektor lubi bardzo koloryzować, prawda jest taka że od października do kwietnia nie jest w stanie zapewnić pracy za swojej kadencji więc niczym się nie wyróżnia od poprzedników, przepraszam jednym - dobrym pijarem, wystarczy popytać ludzi.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.