Nowoczesny prom Color Line, który armator oficjalnie zamówił w lutym br., już teraz ma szansę na prestiżową nagrodę. Znalazł się wśród kandydatów do lauru Next Generation Award.
Projekt nowoczesnego statku hybrydowego, który powstanie w stoczni Ulstein Verft, doceniany jest już dziś. Zwrócono uwagę na szereg innowacji, które będą wyróżniać prom norweskiego armatora. Uznano, że zastosowane na nim rozwiązania upoważniają go do tego, by mówić o nim jako o jednostce przyszłości, statku nowej generacji.
Prom Color Hybrid, którego budowa ma się zakończyć w 2019 r., będzie miał 160 metrów długości, a na pokład będzie mógł przyjąć 2 tysiące pasażerów oraz 500 pojazdów osobowych. Będzie to jednostka hybrydowa typu plug-in. Po zakończeniu budowy będzie to największy na świecie statek tego typu. Prom będzie wyposażony w akumulatory, które będzie można ładować podczas postoju w porcie, a także podczas rejsu za pomocą zainstalowanych na nim generatorów.
PromySkat.pl