Trzy promy pływające dla brytyjskich przewoźników poddane zostały tej zimy gruntownym pracom remontowym. Chodzi o jednostkę Condor Rapide należącą do Condor Ferries, a także promy St Faith i St Cecilia, które należą do Wightlink.
Wszystkie modernizacje realizowane były w stoczni Burgess Marine w Cherbourgu (stocznia posiada również swoje zakłady w Portchester w południowej Anglii). W przypadku promu należącego do Condor Ferries przeprowadzony został pięcioletni przegląd. W jego trakcie wykonano rozległe naprawy aluminiowych elementów znajdujących się na katamaranie. Kapitalny remont przeszły pędniki, generatory, turbosprężarki oraz system kontroli trakcji. Naprawiony został również system odprowadzania spalin. Szybki prom zyskał również nową powłokę przeciwporostową.
PromySkat.pl
Słowo klucz - rozległe naprawy - świadczy na niekorzyść dla konstrukcji aluminiowych kadłubów. Ich spoiny prawdopodobnie "lubią" pękać pod zmiennym obciążeniem lub mają zbyt niską jakość a zatem i wytrzymałość.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.