Jeden z największych na świecie i najbardziej zaawansowanych statków typy Q-flex Al Khattiya (jednostki z typoszeregu, do którego należą także te przywożące gaz z Kataru do terminalu w Świnoujściu) doznał poważnych uszkodzeń w kolizji, do której doszło u wybrzeży Fudżajra (Zjednoczone Emiraty Arabskie). W wyniku zdarzenia uszkodzone zostały zbiorniki balastowe gazowca.
Al Khattiya został zbudowany w 2009 roku w stoczni Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering. Statek charakteryzuje długość 315 m; szerokość 50,03 m i pojemność 210 tys. m3. Należy do katarskiej firmy Nakilat, a zarządzany jest przez Shell International Trading and Shipping Company (Stasco), spółkę zależną Royal Dutch Shell. Al Khattiya posiada aktualną autoryzację do zawinięcia do Terminalu LNG w Świnoujściu.
Do floty operatora Nakilat, światowego lidera na rynku przewozów LNG, należy ponad 50 najnowocześniejszych i największych statków transportujących LNG.
Drugą jednostką, która brała udział w zdarzeniu, był tankowiec Jag Laadki, należący do indyjskiego operatora Great Eastern Shipping. Na chwilę obecną nie ma informacji o ewentualnych uszkodzeniach na tym statku. Zgodnie z danymi dostępnymi na stronie MarineTraffic, oba statki stoją na kotwicowisku u wybrzeży Fudżajra.
AL