W stoczni Kleven odbyło się cięcie stali pod budowę Roald Amundsen, pierwszego z dwóch ekspedycyjnych wycieczkowców z napędem hybrydowym. Jednostki zostały zamówione przez norweskiego operatora Hurtigruten.
Zgodnie z zapowiedziami, statek zostanie zwodowany w 2018 roku i będzie to pierwszy wycieczkowiec ekspedycyjny z wysoką klasą lodową i napędem hybrydowym, który obniży zużycie paliwa i pozwoli na bezemisyjną żeglugę.
- Dzisiejszy dzień jest nie tylko historyczny dla Hurtigruten, ale również dla całego przemysłu morskiego. Celebrujemy początek budowy konstrukcji nowej generacji, która odmieni podróże naszych klientów - powiedział Daniel Skjeldam, dyrektor generalny Hurtigruten.
Wycieczkowce Roald Amundsen i Fridtjof Nansen zostały zamówione w czerwcu 2016 roku. Umowa zawiera także możliwość budowy dwóch dodatkowych jednostek. Jak informowaliśmy już na łamach Portalu Morskiego, prawdopodobnie część konstrukcji kadłubów powstanie w Polsce.
Wycieczkowce oferować będą rejsy ekspedycyjne głównie w rejonach arktycznych i antarktycznych. Imiona zyskają po dwóch najbardziej wpływowych norweskich polarnych pionierach z czasów, gdy firma po raz pierwszy rozpoczęła swoje usługi.
Statki charakteryzować będzie długość 140 m i szerokość 23,6 m. Na pokład zabiorą maksymalnie 530 pasażerów.
Szerzej o tym zamówieniu można przeczytać we wcześniejszej publikacji Portalu Morskiego:
Czytaj także: Nowe wycieczkowce ekspedycyjne Hurtigruten'a z kadłubami z Polski?
AL
Pozdrawiam
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.