Prom pasażersko-samochodowy Suecia Seaways, należący do duńskiego operatora DFDS Seaways, został wyposażony w system do oczyszczania wód balastowych. Instalacji dokonano podczas remontu klasowo i dokowo-konserwacyjnego, jaki prom przechodził w Gdańskiej Stoczni Remontowa SA.
Suecia Seaways jest pierwszą w tym roku jednostką w stoczni, na której zainstalowano system oczyszczania wód balastowych. Zaraz za nią, w ten sam system firmy Alfa Laval, zostanie wyposażony drugi statek tego armatora - Britannia Seaways, który do stoczni wpłynął 30 stycznia.
Prom Suecia Seaways został zwodowany w 1999 roku we włoskiej stoczni Fincantieri-Cantieri Navali Italiani SpA. Pływał u operatorów: DFDS Tor Line, Norfolkline, ARK, i obecnie u DFDS Seaways. Charakteryzuje go długość całkowita niemal 198 m, szerokość 26 m oraz nośność 11 089 t.
DFDS Seaways to jeden z największych w Europie operatorów promowych, którego jednostki obsługują trasę po Morzu Bałtyckim i Północnym. Armator stale zdobywa wyróżnienia za usługi promowe i po raz kolejny zdobył prestiżowy tytuł "Wiodącego operatora promowego w Europie”.
Czytaj także: Kobiety na morzu. DFDS Group publikuje materiał filmowy z Polką w roli głównej
Poza Suecia Seaways, w Gdańskiej Stoczni Remontowa SA remontowane są jeszcze King Seaways oraz Britannia Seaways. W marcu zaś na remont wpłynie kolejny prom duńskiego operatora.
Suecia Seaways:
długość całkowita: 197,5 m,
szerokość: 26 m,
zanurzenie: do 15,2 m,
prędkość: do 23 węzłów,
nośność: 11 089 t.
AL
Fot.: Jerzy Uklejewski