Stocznie, Statki

W dniu 15 grudnia br w Szanghaju odbyła sie uroczystość oddania do eksploatacji przez Shanghai Shipyard czwartego z serii nowobudowanych statków dla Chińsko-Polskiego Towarzystwa Okretowego SA (Chipolbrok) przystosowanych do przewozu sztuk ciężkich. 

Jednostka ta, pod nazwą Paderewski, podobnie jak poprzednie statki z tej serii, czyli Chipolbrok Pacific, Nowowiejski i Chipolbrok Atlantic ma 31 661 ton nośności, dlugosc 190 m przy szerokości 28 m i wyposażona jest w 3 dźwigi ciężkie umożliwiające przeładunek sztuk o wadze jednostkowej do 700 ton. Statek posiada trzy ładownie, z czego dwie są o długości ponad 50 metrów, co pozwala na załadunek różnego rodzaju elementów wyposażenia i urządzeń przemysłowych o znacznych gabarytach i wadze. Ponadto, statek dysponuje olbrzymią płaską powierzchnią na pokładzie o długości 130 m i powierzchni ok. 2800 m², co umożliwia przewóz ładunków o znacznej długości. Paderewski jest zarejestrowany w porcie Limassol na Cyprze i powiewa na nim jego bandera. Obsadzony jest głównie załogą polską.

Oddanie do eksploatacji statku Paderewski kończy realizację programu budowy czterech nowoczesnych jednostek dla Chipolbroku. W międzyczasie armator wycofał z eksploatacji 4 najstarsze statki, które ze względu na swój wiek oraz parametry operacyjno-eksploatacyjne często nie zapewniały już możliwości ich rentownych zatrudnień. Wraz z wymianą tonażu Chipolbrok znacznie odmłodził swoja flotę, której średni wiek wynosi obecnie ok. 8 lat.

Statek, podobnie jak wszystkie jednostki z tego programu, będzie zatrudniony w podstawowym serwisie okołoziemskim armatora pomiędzy najważniejszymi portami Chin (Szanghaj, Xingang) oraz Płd. Korei (Masan, Busan), głównymi portami Ameryki Północnej (USA, Kanada, Meksyk) i głównymi portami Europy (Hamburg, Antwerpia, Bilbao, Porto Marghera).

W dziewiczej, właśnie rozpoczętej, podroży statek zawinie do portów chińskich Szanghaj i Xingang oraz południowokoreańskich Masan i Kwangyang po ładunki ciężkie, oraz duże partie obiektów przemysłowych i stali przeznaczonych dla odbiorców amerykańskich (Corpus Christi, Houston, Nowy Orlean) oraz meksykańskich (Altamira). Stamtąd statek będzie kontynuował podróż do portów Europy Zachodniej (Antwerpia, Hamburg). 

rel (Chipolbrok Gdynia)

+8 Nie polecam!
Obóz pracy na tych statkach CP. Socjal poniżej standardów.
19 grudzień 2016 : 10:36 A/B Marian | Zgłoś
+9 Polacy nie chcą tam pracować?
"Obsadzony jest głównie załogą polską." - to jakie tam panują standardy, że polscy marynarze nie chcą tam pracować? I to jest armator którego współwłaścicielem jest Państwo Polskie!
19 grudzień 2016 : 10:51 POL_PLO | Zgłoś
+1 CP - ciągła praca
Zgadzam się z tym, że UKŁADY jakie panują na statkach tego Armatora przypominają obóz pracy. W/g panujących opinii o tej firmie , nazywana jest CP- ciężka praca, CP- ciągła praca. Układy ????? jeśli jesteś nowy to przez cały czas jesteś obserwowany.Nie polecam, Lepiej za mniejsze pieniądze, a normalnie.
20 grudzień 2016 : 11:03 Kazik 2eng | Zgłoś
-4 pływałem w Chipolbroku
Nie wierzę, że te dźwigi uniosą 700 ton. Nawet razem.
19 grudzień 2016 : 15:47 Stary2 | Zgłoś
+2 MacGregor GLH
Są to żurawie typu MacGregor GLH o udzwigu 350 ton każdy co w tandemie daje nam 700 ton

Chipolbrok Pacyfic podczas pracy - https://www.youtube.com/watch?v=RxDrrMAPdSA
20 grudzień 2016 : 00:36 Operator | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0644 4.1466
EUR 4.2243 4.3097
CHF 4.5435 4.6353
GBP 5.1 5.203

Newsletter