Trasmediterranea zakupiła kadłub statku, który w 2007 r. zamówiony został przez Viking Line. Statek nie został jednak dokończony. Konstrukcja została odkupiona przez hiszpańskiego armatora.
Budowa nowoczesnego promu ma zostać dokończona do końca 2017 r. Statek zaoferuje miejsce dla ok. 1500 pasażerów i będzie mógł przyjąć na pokład ponad 400 pojazdów osobowych. Będzie też dysponował linią ładunkową o długości 609 metrów. Wiadomo, że nowy nabywca zdecydował się tez na wprowadzenie pewnych zmian w stosunku do pierwotnego projektu. Według pojawiających się spekulacji, Trasmediterranea miałaby eksploatować prom na trasie Almeria–Melilla. Już w maju przyszłego roku ma zostać rozstrzygnięty przetarg publiczny, który wyłoni operatora do obsługi tej trasy w kolejnych latach. Niedokończona jednostka, którą Viking Line zamówiło w 2007 r., była znana wcześniej jako Viking ADCC. Statek miał zostać zbudowany w hiszpańskiej stoczni Astilleros de Sevilla. Całość miała być gotowa w 2009 r. Viking Line planowało, że prom ten będzie obsługiwał połączenie Mariehamn—Kapellskär. Wnętrze statku zostało zaprojektowane przez Design Tillberg, a wiele obiektów mających się na nim znaleźć zostało zaproponowanych w drodze konkursu zorganizowanego przez Viking Line. Przewidywano dwie restauracje (a la carte i kawiarnia bistro w formie bufetu), kawiarenki, miejsce do zabaw dla dzieci, bar i sale konferencyjne.
W związku z problemami stoczni budowy nie udało się jednak dokończyć, a w lutym 2010 r. zamówienie zostało anulowane. W 2013 r. kadłub statku został odkupiony przez inną hiszpańską stocznię, Factorías Vulcano. W kolejnych latach trwały poszukiwania firmy, która gotowa byłaby zainwestować w niedokończony statek. Wśród chętnych na odkupienie kadłuba i dokończenie budowy wymieniane były wcześniej m.in. Color Line i Stena Line. Źródło: Faro de Vigo