Trwa wymiana krzyżownic, czyli skrzyżowań szyn tramwajowych i kolejowych, przed stocznią. Dzięki inwestycji do zakładu będzie można dostarczać stal koleją, tak jak to było w czasach świetności zakładu.
Spółka, która zarządza terenami stoczniowymi Szczeciński Park Przemysłowy, odnowiła i zmodernizowała w ubiegłym roku dawne stoczniowe bocznice kolejowe. Zrobiła to jednak tylko do bram zakładu. Aby pociągi mogły dojeżdżać do stoczni, trzeba było wymienić też skrzyżowania torów kolejowych z tramwajowymi. To zobowiązało się zrobić miasto do którego należą tory tramwajowe. Prace są prowadzone w ciągu ulic Stalmacha i Nocznickiego.
Bocznicę kolejową zmodernizowano za ponad 4,6 mln zł. Wymieniono dwa kilometry torów a koszty inwestycji zostały pokryte ze środków własnych SPP oraz unijnych. Zadanie było częścią projektu "Podniesienie atrakcyjności Szczecińskiego Parku Przemysłowego", współfinansowanego przez Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego. Wykorzystano wtedy oszczędności z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007-2013.
Na uruchomienie bocznicy kolejowej czekają firmy, które wykonują kontrakty na terenie stoczni. Dzięki kolei do zakładu będzie dostarczana stal, a eksportowane będą konstrukcje stalowe.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.