Ostatni z kontenerowców zbudowanych przez nieistniejącą już Stocznię Szczecińską wrócił do Szczecina.
Ochrzczony jako Port Gdynia statek przypłynął na dwutygodniowy remont klasowy. Jednostka wpłynęła do doku numer 5 - największego w Gryfii.
Kontenerowiec pływa obecnie pod nazwą czarterową Niledutch Luanda. Był ostatnim z serii kontenerowców wybudowanych w Stoczni Szczecińskiej, choć zakład zdołał zmontować kadłub, ale nie dokończył jednostki. Gdy stocznia została zlikwidowana - kadłub stał wiele miesięcy. Ostatecznie to Stocznia Remontowa Gryfia wyposażyła jednostkę, a chrzest odbył się w 2011 roku.
Statek zarządzany jest przez POL-Euro, firmę należącą do Aranda Spółka z o.o., którą utworzono jako spółka celową dla realizacji koncepcji opracowanej przez ARP S.A. polegającej na maksymalizacji stopy zwrotu z aktywów ARP S.A., przejętych jako zabezpieczenie ekspozycji finansowej na rzecz Stoczni Szczecińskiej Nowa Sp. z o.o. w postaci statku w budowie o nr B 178-I/23.
Niledutch Luanda w Szczecinie przejdzie pierwszy remont po pięciu latach eksploatacji. Prace nadzoruje Polski Rejestr Statków.
Port Gdynia/Niledutch Luanda:
Właściciel: Aranda Sp. z o.o.
Port macierzysty: Gdynia
Bandera: maltańska
Długość: 220,5 m
Szerokość: 32,24 m
Zanurzenie: 18,7 m
Klasa: +100 A5 Container Ship
Tonaż brutto GT: 35 881
Tonaż netto NT: 14 444
Nośność: 41 850 ts
Pojemność: 3091 TEU
Typ silnika głównego: MAN B&W 7K80 MC-C
Moc silnika głównego: 26270 kW
Radio Szczecin, PBS, AL, POL-Euro
Bandera: maltańska
a to ciekawe...Polska przylaczona do Malty:)
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.