Holenderski armator Flinterstar lll BV podpisał z firmą Scaldis Salvage & Marine Contractors kontrakt na usunięcie wraku statku towarowego, który zatonął w październiku ubiegłego roku u wybrzeży Zeebrugge.
- Naszym głównym celem jest, aby operacja usunięcia wraku odbyła się w najbezpieczniejszy i najbardziej przyjazny dla środowiska sposób - powiedział dyrektor Flintersta III BV, Bart Otto, dodając, że akcja powinna zakończyć się latem tego roku. W ciągu najbliższych tygodni rozpoczną się przygotowania do zadania. Wrak zostanie podniesiony z dna morskiego i umieszczony na barce, a następnie przetransportowany na ląd.
Flinterstar zderzył się z płynącym pod banderą Wysp Marshalla tankowcem Al Oraiq w październiku ubiegłego roku. Do kolizji doszło około 8 km od portu w Zeebrugge i mniej więcej 10 km od nadmorskiej miejscowości Blankenberge. Towarowiec w wyniku zderzenia zatonął, natomiast Al Oraiq doznał poważnych uszkodzeń. Na pokładzie statku Flinterstar znajdowała się 12-osobowa załoga - wszystkich zdołano uratować.
Flinterstar:
Poprzednia nazwa: UAL Africa
Rok budowy: 2002
Bandera: Holandia
Port macierzysty: Groningen
Długość całkowita: 129,4 m
Szerokość: 17,31 m
Zanurzenie: 7,5 m
Nośność: 9122 t
AL