W tym roku, według wcześniejszych zapowiedzi (nieoficjalnie, prawdopodobnie w czerwcu), do floty armatora SMT Shipping Ltd. dołączy Holland Pearl - ostatni masowiec z serii trzech budowanych w Chinach.
Na początku listopada ubiegłego roku miało miejsce uroczyste podniesienie bandery na drugim masowcu - Poland Pearl.
Siostrzane statki charakteryzuje 27 400 tonażu pojemnościowego brutto, długość całkowita około 180 metrów oraz szerokość ok. 30 m. Pierwszy z nich - Norway Pearl - w swój dziewiczy rejs wypłynął 14 sierpnia i od ponad pół roku jest eksploatowany.
Wszystkie trzy masowce należą do SMT Shipping Ltd., międzynarodowej firmy założonej w 1990 roku z inicjatywy Holendra. Firma zarejestrowana na Cyprze ma biura m.in. w Holandii, Norwegii i USA. Znacząca część znajduje się w Polsce: m.in. działy Technical, Crewing, Systems, IT, częściowo Purchasing. 800 marynarzy spośród 1600 pływających na statkach SMT pochodzi z Polski.
AL, rel (SMT Shipping)
Fot.: Archiwum
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.