W sumie 16 nowych gazowców, które aktualnie budowane są w Japonii, zostanie wyposażonych w dwupaliwowe silniki Wärtsilä. To pierwsze takie zlecenie pomiędzy fińskim koncernem a odbiorcą z Azji Północno-Wschodniej. Umowy zawarto pomiędzy drugą połową 2014 roku a grudniem ubiegłego roku.
Zlecenie Wärtsilä obejmuje 20 silników 9-cylindrowych, 25 6-cylindrowych oraz 16 8-cylindrowych Wärtsilä 50DF dual-fuel, co oznacza, że będą mogły funkcjonować, wykorzystując konwencjonalne paliwo, ale także ekologiczne i ekonomiczne LNG. Jak czytamy w komunikacie Wärtsilä, tych 61 silników będzie zasilanych głównie LNG.
To pierwsze silniki Wärtsilä 50DF dostarczone na japoński rynek. Pierwsze z nich trafiły tam pod koniec grudnia ubiegłego roku.
Jednym z powodów, dla których akurat ten konkretny rodzaj zasilania odnosi sukces to wyraźnie zminimalizowany negatywny wpływ na środowisko. Podczas pracy w trybie gazowym, emisja tlenku azotu jest o co najmniej 85% niższa niż standardy określone w obowiązujących przepisach IMO, a emisja dwutlenku węgla wynosi około 25% mniej niż w przypadku silnika morskiego zasilanego konwencjonalnym olejem napędowym.
AL, rel (Wärtsilä)