Stocznie, Statki

Odbywająca się z niedzieli na poniedziałek przeprawa promu Epsilon należącego do Irish Ferries była wyjątkowo niebezpieczna. Statek musiał przedzierać się przez potężny sztorm. W efekcie poważnie uszkodzony został przewożony przez jednostkę ładunek.

Kierowcy, którzy podróżowali promem z Cherbourga do Dublina, twierdzą, że nigdy wcześniej nie widzieli tak dramatycznych scen. Prom wyruszył z francuskiego portu w niedzielę o 17:30. Niedługo potem załoga statku musiała stawić czoła fatalnym warunkom atmosferycznym. Szacuje się, że wiatr wiał z prędkością ponad 110 kilometrów na godzinę, a w porywach jego prędkość przekraczała 190 kilometrów na godzinę.

Jeden ze świadków, który obserwował wydarzenia, stwierdził, że była to najgorsza przeprawa z Francji, w jakiej brał udział. Dodał również, że statek oraz osoby nim podróżujące miały sporo szczęścia, że jednostka uszła z tego cała. Nie można tego powiedzieć o przewożonym promem ładunku. Jego część została zniszczona lub poważnie uszkodzona. Straty oszacowano na tysiące euro.

W trakcie rejsu załoga zdecydowała się na zmianę kursu. Jednostka została skierowana na wody u wybrzeży dystryktu North Devon. Ostatecznie prom, który miał dotrzeć do Dublina w poniedziałek o godzinie 11:00, dotarł do celu dopiero we wtorek.

Za chwile grozy na promie Epsilon odpowiadał sztorm Imogen. Spowodował on olbrzymie straty w Anglii oraz Walii. Ręce pełne roboty mieli pracownicy służb, którzy musieli usuwać powalone drzewa; wiele osób zostało pozbawionych dostępu do energii elektrycznej.

Prom Epsilon został zbudowany w 2011 r. dla sycylijskiej firmy Cartorur Srl. Od 2013 r. obsługuje znajdujące się w siatce Irish Ferries połączenia Dublin-Holyhead oraz Dublin-Cherbourg. PromySkat
Źródło: Irish Ferries 

+3 inny punkt widzenia
Cytuję''Za chwile grozy na promie Epsilon odpowiadał sztorm Imogen'' oraz cytat z tamtejszej prasy.
''The Department of Transport in Dublin said any investigation over the decision to put to sea would be a matter for authorities there.''Tłumaczę:Departament Transportu w Dublinie przeprowadzi dochodzenie w sprawie podjęcia decyzji o wyjściu w morze(promu).Imogenowi się upiecze?
12 luty 2016 : 07:43 orety | Zgłoś
+5 Tak sie dzieje gdy Kapitan KOZACZY
Kapitan podejmuje decyzje o wyjściu statku w morze.Ale armator naciska więc jak odmówić??? To kapitanat portu powinien zamykać możliwość wyjścia statku z portu w taką pogodę. Wówczas sprawa była by jasna i naciski armatora nic by nie dały!!! Na razie jest inaczej więc takich sytuacji jest sporo!!! NIESTETY.
12 luty 2016 : 11:24 Oldviking | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0629 4.1449
EUR 4.3008 4.3876
CHF 4.5976 4.6904
GBP 5.1639 5.2683

Newsletter