Międzynarodowe towarzystwo klasyfikacyjne DNV GL (Det Norske Veritas z Germanischer Lloyd) podpisało umowę na usługi klasyfikacyjne ze stocznią Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding Co., Ltd. (SWS) dla budowanych tam trzech kontenerowców typu ULSC (Ultra Large Container Ships, jednostki o zdolności przewozowej ponad 10 000 TEU) o pojemności 20 tys. TEU. Zostaną one dostarczone jednemu z największych na świecie armatorów kontenerowców - COSCO Container Lines Co., Ltd. (COSCON).
Kontenerowce mają trafić do armatora najprawdopodobniej na początku stycznia 2018 roku i będą wdrażane na rynek Daleki Wschód - Europa. Nadzór nad budową będzie sprawowało zarówno towarzystwo klasyfikacyjne DNV GL, jak i China Classification Society (CCS).
Statki zaprojektowane przez Marine Design & Research Institute of China (MARIC), zostały dostosowane do bezpiecznej i ekonomicznej żeglugi.
DNV GL
Det Norske Veritas Germanischer Lloyd (DNV GL) - wiodąca organizacja certyfikująca z 1864 roku, która poszukuje coraz lepszych sposobów ochrony życia, mienia i środowiska, a także światowy dostawca oprogramowania przeznaczonego do zarządzania ryzykiem i poprawy wydajności urządzeń w przemyśle energetycznym, przetwórczym i morskim.
Spółka działa w ponad 100 krajach, a w swojej załodze posiada około 16 tys. pracowników, którzy stawiają sobie za cel pomoc klientom w tworzeniu bezpieczniejszego, inteligentniejszego, bardziej innowacyjnego i bardziej świata.
CCS
China Classification Society (CCS) - chińskie towarzystwo klasyfikacyjne z siedzibą w Pekinie założone w 1956 roku. Aktualnie posiada 39 oddziałów w Chinach i największych portach świata.
AL
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.