Napędzany LNG prom Helgoland w swój dziewiczy rejs wypłynął w piątek, 11 grudnia. Jednostka została zbudowana w niemieckiej stoczni Fr. Fassmer, a układy napędowe dostarczył znany i ceniony fiński producent kompleksowych rozwiązań napędów Wartsila.
Jak informowaliśmy już na łamach Portalu Morskiego, dostawa 83-metrowego promu była opóźniona - pierwotnie, operator Reederei Cassen Eils z siedzibą w Cuxhaven, miał otrzymać Helgoland w czerwcu br. Sytuację spowodowały czasochłonne procedury homologacyjne dla niektórych urządzeń oraz zawiłość technologii związanych z zespołami prądotwórczymi zasilanymi LNG. To one zapewnią ekonomiczną eksploatację oraz niski poziom emisji szkodliwych substancji do atmosfery.
Helgoland ma 83 m długości, 12,6 m szerokości i 1048 miejsc siedzących. Prom pływać będzie na trasie Cuxhaven-Helgoland.
Reederei Cassen Eils zostało założone w 1952 roku przez Eils Cassen Cassen Eils. Jest to najstarszy operator oferujący rejsy na Helgoland. W celu podwyższenia innowacyjności, firma na budowę promu otrzymała dofinanoswanie w wysokości 4,175 mln euro z Unii Europejskiej.
AL
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.