Stocznie, Statki

Napędzany LNG prom Helgoland w swój dziewiczy rejs wypłynął w piątek, 11 grudnia. Jednostka została zbudowana w niemieckiej stoczni Fr. Fassmer, a układy napędowe dostarczył znany i ceniony fiński producent kompleksowych rozwiązań napędów Wartsila.

Jak informowaliśmy już na łamach Portalu Morskiego, dostawa 83-metrowego promu była opóźniona - pierwotnie, operator Reederei Cassen Eils z siedzibą w Cuxhaven, miał otrzymać Helgoland w czerwcu br. Sytuację spowodowały czasochłonne procedury homologacyjne dla niektórych urządzeń oraz zawiłość technologii związanych z zespołami prądotwórczymi zasilanymi LNG. To one zapewnią ekonomiczną eksploatację oraz niski poziom emisji szkodliwych substancji do atmosfery.

Helgoland ma 83 m długości, 12,6 m szerokości i 1048 miejsc siedzących. Prom pływać będzie na trasie Cuxhaven-Helgoland.

Reederei Cassen Eils zostało założone w 1952 roku przez Eils Cassen Cassen Eils. Jest to najstarszy operator oferujący rejsy na Helgoland. W celu podwyższenia innowacyjności, firma na budowę promu otrzymała dofinanoswanie w wysokości 4,175 mln euro z Unii Europejskiej.

AL

+3 Kadłub z Polski
Oczywiście należy dodać, że kadłub powstał w Polsce - w szczecińskiej stoczni Hulkon. Dziwne, że Portal Morski który przy każdym "kajaku" wspomina, że "kadłub zbudowano w Polsce", albo wręcz "niektóre sekcje statku zbudowano w Polsce", tutaj o tym zapomniało. A może przyczyna w tym, że na Portalu zawsze piszą tak o firmach z Trójmiasta, a jakoś pisząc o Szczecinie zawsze o takich drobiazgach "zapominają"? Przypadek?
15 grudzień 2015 : 06:26 SSN | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0845 4.1671
EUR 4.2992 4.386
CHF 4.6143 4.7075
GBP 5.1641 5.2685

Newsletter