Dokładnie tydzień temu, we wtorek, 20 października przy Nabrzeżu Hutników w OT Port Świnoujście zacumował kontenerowiec Lómur w ramach serwisu Gray Line, łączącego dotychczas głównie wyspy owcze ze Szkocją. Było to pierwsze zawinięcie do Świnoujścia statku należącego do Eimskip od dwóch lat.
Od połowy października armator i operator logistyczny Eimskip rozszerzył zasięg serwisu Gray Line, który oprócz zawinięć do portów (od lutego 2014 roku): Scrabster w Szkocji, Torshavn i Runavik na Wyspach Owczych, teraz zawiera również te do: Aarhus w Danii, Halmstad w Szwecji i Świnoujścia.
Serwis ten obsługiwany jest przez dwa, niewielkie kontenerowce o pojemności 500 TEU: Blikur oraz Lómur. Ten drugi do Świnoujścia zawijać będzie co dwa tygodnie - jego następne wizyty zaplanowane są na 3 i 17 listopada oraz 1 grudnia.
Zmiana harmonogramu serwisu nastąpiła głównie poprzez stale zmieniające się potrzeby rynku.
- Nastąpił znaczny wzrost wolumenu przewożonego do Islandii w ostatnich miesiącach i oczekuje się dalszych wzrostów. Transport, który odbywał się na Północnym Atlantyku, został dotknięty przez rosyjskie embargo - podał w oficjalnym komunikacie Eimskip - Gylfi Sigfusson, prezes i dyrektor generalny Eimskip. W ramach rozszerzenia serwisu Gray Line oczekuje się, że zdolności statków liniowych spółki wyniesie 6%.
Pierwsze zawinięcie statku należącego do islandzkiego armatora miało miejsce w kwietniu 2013 roku, i odbywało się w ramach serwisu Blue Line, obsługującego połączenia z Holandią, Szwecją, Danią i Islandią. Wówczas, co dwa tygodnie do portu zawijał kontenerowiec Goðafoss.
Czytaj też: Pierwsze zawinięcie nowego serwisu kontenerowego do portu Świnoujście
Na początku marca 2013 roku Eimskip otworzył w Gdyni biuro przedstawicielskie, które jest 50. bazą operacyjną islandzkiego armatora i spółki transportowej z niemal 100-letnią tradycją (spółka, utworzona w 1914 roku, rozpoczęła eksploatację swych pierwszych dwóch wyczarterowanych statków rok później).
Kierowanie przedstawicielstwem powierzono, jako dyrektorowi zarządzającemu, Piotrowi Grzenkowiczowi, który pracował dotąd w Morskiej Agencji Gdynia, ostatnio na stanowisku dyrektora działu logistyki, a w latach 1995-2005 był agentem Hapag-Lloyd Container Line w Polsce.
Grupa Eimskip specjalizuje się m.in. w transporcie morskim i międzynarodowej spedycji najwyższej jakości świeżych ryb dla przemysłu spożywczego. Obecnie flota firmy transportuje towary z ponad 39 portów w 12 krajach na czterech kontynentach. Eimskip jest największą oraz najstarszą międzynarodową firmą logistyczną w Islandii.
AL, PBS